Ήταν Οκτώβριος του 2010 όταν έκανε την εμφάνισή του ένα νέο στοίχημα των social media, βασισμένο στην ανταλλαγή εικόνας μεταξύ χρηστών. Το όνομα αυτού, Instagram. Ένα πρωτότυπο application αρχικά συμβατό αποκλειστικά με συσκευές της Apple, το οποίο κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του, στα μέσα Οκτωβρίου, συγκεντρώνει εκατό χιλιάδες εγγραφές.

Το Instagram πλασάρεται ως κοινωνικό δίκτυο ανάλογο του twitter, μονάχα που λειτουργεί με εικόνες. Η εφαρμογή προσφέρεται δωρεάν, περιέχει έντεκα φίλτρα ρετρό αποχρώσεων που εξωραΐζουν εικόνες τραβηγμένες από το τηλέφωνο, τις οποίες μπορείς με απλούστατο τρόπο να ανεβάσεις στο web, να τις μοιράσεις στους υπόλοιπους λογαριασμούς σου, στο facebook, το twitter, το tumblr ή το flickr, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει όλα τα συνήθη χαρακτηριστικά των social media. Μπορείς να κάνεις και να δεχθείς «likes», να σχολιάσεις, να σχολιαστείς, να «ακολουθήσεις», να ακολουθηθείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Κώστας Αντετοκούνμπο σήκωσε το τρόπαιο του NBA!

Με τις εγγραφές να αυξάνονται ανά λεπτό και τις φωτογραφίες να πολλαπλασιάζονται ανά δευτερόλεπτο, οι δημιουργοί της πλατφόρμας, Μάρτιν Κρίεγκερ και Κέβιν Σίστρομ, πλασάρονται ως δύο από τα πλέον υποσχόμενα ονόματα της Σίλικον Βάλεϊ. Στο σημείο εκείνο, το μόνο που εύχονται οι ίδιοι, είναι να διατηρήσουν τον σέρβερ τους στη ζωή.

13 Οκτωβρίου 2010: 100.000 μέλη.

20 Οκτωβρίου: 200.000 μέλη.

28 Οκτωβρίου: 300.000 μέλη.

21 Δεκεμβρίου: 1 εκατομμύριο μέλη.

2 Φεβρουαρίου 2011: 1.750.000 μέλη.

Έχουν περάσει λίγοι μόλις μήνες από τότε που το Instagram εξερράγη στο ίντερνετ, και έστω και αν εξακολουθεί να διατίθεται αποκλειστικά στους χρήστες λειτουργικού iOS, αναγνωρίζεται καθολικά ως το πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο trend των social media. Στην αρένα των τεχνολογικών startup, όλοι προσπαθούν να του μοιάσουν, γεγονός ωστόσο παραμένει ότι επί δύο χρόνια η εταιρία λειτουργεί με 13 υπαλλήλους και δεν έχει ακόμη αποφέρει ούτε σεντ κέρδους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Σαμάνθα του «Sex and the City» πουλάει το εξοχικό της

Ώσπου στις 3 Απριλίου 2012 το Instagram κυκλοφορεί σε έκδοση για λειτουργικό Android και έξι ημέρες αργότερα εξαγοράζεται από το Facebook έναντι 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Τα υπόλοιπα είναι μια ιστορία γιγάντωσης και πολιτισμικής παντοκρατορίας.

Tο Instagram εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις 6 Οκτωβρίου 2010.

Ένας από τους λόγους που έγινε τόσο δημοφιλές και αγαπητό στους χρήστες, είναι το γεγονός ότι διαφοροποιήθηκε εξαρχής από τα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και επικεντρώθηκε στις εικόνες και το οπτικό περιεχόμενο.

Ακολουθούν 9 στοιχεία που απεικονίζουν τα επιτεύγματα του Instagram από τότε που δημιουργήθηκε.

  • 4,2 δισεκατομμύρια: Ο αριθμός των νέων «likes» που υπολογίζεται καθημερινά
  • 1,9 δισεκατομμύρια: Πόσες φορές χρησιμοποιείται το hashtag #love
  • 1,08 δισεκατομμύρια: Ο αριθμός των ενεργών χρηστών στο Instagram παγκοσμίως
  • 500 εκατομμύρια: Ο αριθμός των ατόμων που χειρίζονται Stories κάθε μέρα
  • 239 εκατομμύρια: Ο αριθμός των οπαδών του λογαριασμού του Cristiano Ronaldo, o οποίος είναι το νούμερο ένα αστέρι του δικτύου.
  • 100 εκατομμύρια: Ο αριθμός των νέων δημοσιεύσεων κάθε μέρα
  • 2012: Η χρονιά που το Instagram αγοράστηκε από το Facebook
  • 1 δισεκατομμύριο: η τιμή που κατέβαλε το Facebook σε δολάρια για το Instagram
  • 50%: το ποσοστό των χρηστών Instagram που ακολουθούν τουλάχιστον μία επωνυμία.

(Φωτογραφία από τον Solen Feyissa στο Unsplash)