Την τρίτη εβδομάδα με κρούσματα κορονοϊού στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων πάνω από 100% σε 19 κατηγορίες προϊόντων, ενώ σε 60 κατηγορίες προϊόντων η αύξηση των πωλήσεων σε ετήσια βάση ήταν άνω του 51%.

Τις τρεις πρώτες θέσεις κατέλαβαν τα υγρομάντιλα (518,3%), το οινόπνευμα (457%) και τα αντιβακτηριδιακά μαντίλια (402,7%), ενώ σχεδόν διπλασιάστηκαν (αύξηση 98,6%) ακόμη και οι πωλήσεις του τόνου σε κονσέρβα.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, η ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) τρέχει με 35,1% για την περίοδο που έχει εμφανιστεί ο κορονοϊός στην Ελλάδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (24/02/2020-22/03/2020 σε σχέση με 25/02/2019-24/03/2019).

Αντίστοιχα, κοντά σε αυτόν τον μέσο όρο, βρίσκεται η εβδομάδα που τελειώνει στις 22/03/2020, όπου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (24/03/2019), αγγίζει το 32,6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, από την αρχή του 2020 μέχρι τις 22 Μαρτίου, δηλαδή δώδεκα εβδομάδες, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανέρχεται σε 13,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από αρχή του 2019 μέχρι 24 Μαρτίου 2019.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι κατηγορίες προϊόντων νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι αυτές που αυξάνονται εντονότερα, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρουσιάζει η κατηγορία των γαντιών (567,8%).

Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία

Αναλυτικότερα, την περίοδο 24/02/2020-22/03/2020, οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθε σε 615 εκατ. ευρώ έναντι 455 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (25/02/2019-24/03/2019), σημειώνοντας αύξηση 35,1%. Επί του συνολικού τζίρου η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,6% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,6%, η οποία κερδίζει συνεχώς ποσοστιαίες μονάδες συμμετοχής.

Σημειώνεται ότι στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 30,2%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (65,6% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (56,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (3,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

(Φωτογραφία: Pexels.com)