Στη δεκαετία του ΄60 τα καλοκαίρια στη χώρα μας ήταν συνδεδεμένα με ξένους σταρ και οικοδεσπότες, ξεχωριστές προσωπικότητες τής επιχειρηματικής και καλλιτεχνικής ζωής. Ήταν η εποχή που οι τελευταίες αληθινές κυρίες, όπως η Τίνα και η αδερφή της Ευγενία Λιβανού, μεταμορφωμένες σε μυθικές παρουσίες, στροβιλίζονταν ζαλισμένες από το κέφι και τη σαμπάνια στην αγκαλιά, με λευκά σμόκιν, συνοδών τους στους χορούς του Ομίλου Αντισφαιρίσεως, του Βασιλικού Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, της «Αρζεντίνας» και της «Αθηναίας», υπό τους ήχους της ορχήστρας του Ρώσου Λεβ.

Όλη η διανόηση, ο κόσμος των Γραμμάτων και της πολιτικής – από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή ως τον Γιάννη Τσαρούχη, έδινε ραντεβού στα καλοκαιρινά δείπνα του διαμερίσματος – με θέα τα Ανάκτορα – του Άγγελου Κατακουζηνού και της συζύγου του Λητούς, της «ξανθιάς Αφροδίτης της πλατείας Συντάγματος», όπως χαρακτηριστικά την αποκαλούσαν.

Επίσημο γεύμα της Ένωσης Συντακτών με καλεσμένους τον Βασιλιά Παύλο και την Βασίλισσα Φρειδερίκη

Αλλά και στην προεδρική σουίτα του ξενοδοχείου «King George», στα καλέσματα, της Καίτης Καλκάνη. Ακόμα σύχναζαν στις δεξιώσεις της βασιλικής οικογένειας στο Τατόϊ, στους χορούς των ξενοδοχείων «Απέργη» και «Σεσίλ» της Κηφισιάς και φυσικά στον «Αστέρα» της Βουλιαγμένης.

Ο Βασιλικός Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος και ο Ιππόδρομος του Φαλήρου συγκέντρωνε πάντα το ανφάν γκατέ της Αθηναϊκής κοινωνίας. Στους επίσημους χορούς όπως της Ενώσεως Συντακτών και της Ε.Ι.Ρ το βασιλικό ζεύγος Παύλου και Φρειδερίκης μονοπωλούσε τα φλας.

Μέγα καλοκαιρινό γεγονός ήταν το πάρτι της Τούλας Λεβίδη, συζύγου του αυλάρχη Λεβίδη και κυρία επί των τιμών της Βασίλισσας Φρειδερίκη στο κτήμα της.

Η Τούλα Λεβίδη στο κτήμα της στην Παλλήνη

Την επόμενη ημέρα, οι φωτογραφίες στις εφημερίδες συγκέντρωναν την προσοχή και τα σχόλια των κοινών θνητών. Η φοβερά chic Μοντέν, κατά κόσμον Άννα Συνοδινού, από την κοινωνική της στήλη ενθρόνιζε και εκθρόνιζε καλλονές, ανάλογα με τη συμπάθειά της.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος βρίσκονται στο επίκεντρο του κοινωνικού και κοσμικού ανεμοστρόβιλου. Οι ανταγωνισμοί και οι αντιζηλίες τους δεν περιορίζονται στις business και στις κρεβατοκάμαρες, αλλά και στα νερά της Μεσογείου. Η «Κρεολή»του Νιάρχου θεωρείται το ωραιότερο σκάφος και στο κατάστρωμά της δίνονται τα πιο χλιδάτα πάρτι, ενώ η «αντίζηλη» της «Κρεολή», η μυθική «Χριστίνα», γίνεται τόπος συνάντησης της ελίτ των απανταχού εκπροσώπων του διεθνούς jet-set.

Ανάμεσά τους ο Τσόρτσιλ, ο πρίγκιπας Ρενιέ και η Γκρέϊς, η Έλσα Μάξγουελ, ο Ανιέλι, και η πριγκίπισσα Μαργαρίτα, μαθαίνουν από τον φίλο τους Αρίστο τι εστί ρετσίνα, μπουζούκι και ελληνική φιλοξενία. Ο δαιμόνιος Ωνάσης στη θρυλική θαλαμηγό του προσκαλεί, ερωτεύεται και παντρεύεται την πιο διάσημη χήρα του κόσμου, ενώ δίνει πόδι στη Μαρία Κάλλας, που μόλις είχε αρχίσει να συνηθίζει τις ανυπόφορες ναυτίες.

Στον καλοκαιρινό χορό της Ε.Ι.Ρ, η ηθοποιός Αλέκα Κατσέλη μοιράζει τους λαχνούς

Ο Νιάρχος τρελαίνεται και αντικαθιστά την «Κρεολή» με την «Ατλαντίς», το μακρύτερο σκάφος της εποχής και βρίσκεται πάλι στην πρώτη γραμμή της δημοσιότητας.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, μια νέα γενιά ανθρώπων, ονόματα σήμερα συνώνυμα της δύναμης και του πλούτου, αναζητούσε μια διασκέδαση με περισσότερη τρέλα και έρωτα.

Στην «Αθηναία» του Φαληρικού Δέλτα εξακολουθούσε να συγκεντρώνεται όλη η αφρόκρεμα της αθηναϊκής κοινωνίας, ενώ με το κλείσιμό της όλοι έτρεχαν στο κέντρο «Ζέρβα» στα «Αστέρια» της Γλυφάδας, όπου στεγάζονταν η καλοκαιρινή «Κουίντα».

Στον Ιππόδρομο του Φαλήρου, ο Ευάγγελος Αβέρωφ με τη σύζυγό του Ντίνα

Λίγο αργότερα σημείο συνάντησής τους έγινε η «Νεράϊδα» της αξέχαστης Παμέλα, με πρωτοπόρους στο γλέντι τον Κώστα Χαριτάκη, τον Ιάσονα Ρίζο και τον Γιώργο Χαραλαμπόπουλο, ο οποίος είχε πάντα μαζί του ένα χρυσό σφυρί για να σπάει πιάτα και πολλά σακουλάκια με λίρες για να τα πετάει στην πίστα.

Τα κοσμικά γεγονότα της παλιάς καλοκαιρινής Αθήνας είχαν αληθινό κέφι, λάμψη και τρέλα, τότε που οι Αθηναίοι αποτελούσαν μια μικρή, ζεστή παρέα και η ανθρώπινη συμπεριφορά ήταν ιδιαίτερα κομψή.

Η ντίβα Μαρία Κάλλας στη «Σπηλιά του Παρασκευά» για τον Μανώλη Χιώτη και τη Μαίρη Λίντα