Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ είναι μία εξαιρετική ηθοποιός. Είτε παίζει σε μία ωραία τηλεοπτική κωμωδία, όπως η «Πολυκατοικία» του Σκάι, είτε ανεβαίνει στην θεατρική σκηνή όπου ερμηνεύει με την ψυχή της ωραίους ρόλους. Λέει πολύτιμα λόγια και εκφράζει σπουδαία συναισθήματα. Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ είναι, απλώς, υπέροχη.
Αυτή είναι μία εποχή που ζούμε εκ νέου την επέλαση της τηλεόρασης;
Η «επέλαση» είναι μεγάλη και βαριά κουβέντα. Η τηλεόραση υπήρχε ανέκαθεν. Απλώς η μυθοπλασία βρισκόταν σε μία ύφεση. Τώρα επιλέγονται –και πάλι- αξιόλογες δουλειές και φαίνεται να υπάρχει καλή συνεργασία ανάμεσα στους ιθύνοντες των καναλιών και τους δημιουργούς. Είναι η εποχή που χαρακτηρίζεται από την προβολή δύο πολύ προσεγμένων σήριαλ, τις «Άγριες Μέλισσες» και το «Κόκκινο ποτάμι». Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα «άνοιγμα» προς μεγαλύτερες και πιο φιλόδοξες παραγωγές και αυτό είναι καλό για όλους
Συμμετέχεις σε μία κλασική κωμωδία, στην «Πολυκατοικία» . Έχουμε λοιπόν, από τη μία πλευρά, αυτού του είδους το σήριαλ και από την άλλη μία «σύγχρονη σαπουνόπερα» όπως είναι οι «Άγριες Μέλισσες». Ποιο από τα δύο αφορά περισσότερο τους τηλεθεατές;
Η κάθε δουλειά έχει το κοινό της. Σημασία έχει να υπάρχουν καλά σενάρια και καλοί ηθοποιοί. Είναι σημαντική η κωμωδία επειδή σε ξεκουράζει αλλά την ίδια στιγμή μεγάλη αξία έχει και ένα ιστορικό δράμα, όπως το «Κόκκινο Ποτάμι», που μπορεί να σου μάθει κάτι παραπάνω. Την ίδια στιγμή και το καθημερινό σήριαλ έχει το κοινό του. Αυτό που παρατηρώ είναι ότι οι τηλεθεατές έχουν μάθει να μην περιμένουν το «μία φορά την εβδομάδα» για να δουν την εξέλιξη ενός έργου. Οι καθημερινές σειρές έχουν έντονη παρουσία και ο κόσμος ζητάει να βλέπει πολύ γρήγορα το «παρακάτω»
Ποια ιστορία όμως αξίζει να ειπωθεί;
Το καθετί απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Είτε για να του μάθει κάτι από την ιστορία, είτε να τον προβληματίσει, είτε για να διηγηθεί όμορφες ιστορίες των ανθρώπων της διπλανής πόρτας. Όλες οι ιστορίες αξίζει να ειπωθούν. Για παράδειγμα τώρα τελευταία με αφορμή το πρόβλημα του μεταναστευτικού ο κόσμος θυμήθηκε την «Εθνική Ελλάδος» που είχε γράψει ο Γιώργος Καπουτζίδης και πώς είχε προσεγγίσει το θέμα της ξενοφοβίας αλλά και της προστασίας των μεταναστών. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο κόσμος έχει ανάγκη από διάφορα πράγματα, ζητάει κάτι περισσότερο εκτός από «καθημερινές, ανάλαφρες, ιστορίες»
Η δική σου καλλιτεχνική ανάγκη ποια είναι;
Μου αρέσουν πολύ οι κωμωδίες, αφού είναι σημαντικό να γελάει ο κόσμος αλλά και εμείς οι ηθοποιοί να «ξεκουραζόμαστε» λέγοντας αστείες ιστορίες αλλά ονειρεύομαι και έναν ωραίο δραματικό ρόλο. Όχι στις «Αγριες Μέλισσες», και το λέω γιατί έρχονται οι θαυμαστές και με ρωτάνε αν θα ήθελα να βρεθώ στις «Μέλισσες». Τους απαντώ όχι γιατί θέλω να την βλέπω αυτή τη σειρά και σε όποιο σήριαλ συμμετέχω δεν μπορώ να το δω. Αλλά ένας δραματικός ρόλος στην ελληνική τηλεόραση πολύ θα μου άρεσε
Τι σχέση έχεις με τους θαυμαστές και κατ’ επέκτασιν με την εικόνα σου;
Οι άνθρωποι που τους αρέσει αυτό που κάνω καλλιτεχνικά με γνωρίζουν από διαφορετικές δουλειές, είτε τηλεοπτικές είτε θεατρικές. Είναι αρκετά τα χρόνια που υπάρχω μέσα σε αυτόν τον χώρο και όλα όσα έχω καταφέρει είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Με έχουν δει να υποδύομαι πιο ανάλαφρους κωμικούς ρόλους, με έχουν ξεχωρίσει σε κάτι περισσότερο «πικρά κωμικό» αλλά και σε δραματικούς, θεατρικούς, ρόλους. Κάπως έτσι έχουμε αναπτύξει, με τα χρόνια, μία σχέση οικειότητας. Κάποιοι, για παράδειγμα, θυμούνται πολύ την Λίλη του «Λαβ Σόρρυ» και με φωνάζουν Λίλη στο δρόμο. Αυτό συμβαίνει, πολύ, τώρα τελευταία. Έχουμε μία πολύ κουλ σχέση
Η Λίλη θα σε αποχαιρετήσει κάποια στιγμή ή θα επανέρχεται πάλι και πάλι;
Έχω πει πολλές φορές «για όνομα Του Θεού» αλλά δεν πιστεύω ότι θα πάψει να γίνεται. Σημάδεψε πολύ και εμένα και τον κόσμο
Σε ενοχλεί;
Τώρα πια όχι. Όταν ήμουν μικρότερη και με είχαν στο μυαλό τους με έναν και μόνο ρόλο, ναι, με ενοχλούσε. Όταν ξεκινάς δεν σου αρέσει να σε φωνάζουν με το όνομα μίας και μόνο ηρωίδας που έχεις υποδυθεί. Η ενόχληση δεν έχει να κάνει με τον ρόλο αλλά με το ότι οι ηθοποιοί θέλουμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα
Εκτός από την «Πολυκατοικία» ξεχωρίζεις και στην θεατρική παράσταση «Κι από Σμύρνη Σαλονίκη». Υπάρχουν πολλοί που λένε ότι είσαι εξαιρετική επί σκηνής. Σε συγκινεί η έκφραση θαυμασμού και αγάπης;
Με ευχαριστεί πολύ αφού είναι μία ανταμοιβή. Στην Ελλάδα δεν συνηθίζουμε να λέμε καλά λόγια. Επιμένουμε στο λάθος και την αποτυχία
Στην καθημερινότητά μας θα έλεγες ότι είμαστε «ανήσυχοι ή βολεμένοι;»
Είναι μία εποχή που συμβαίνουν πολλά, πράγματα που σε κάνουν έξαλλο. Μπαίνω στα social media και διαβάζω όλα όσα γράφονται για αυτά που συμβαίνουν στον Έβρο. Βλέπω, για μία ακόμα φορά, ότι χωρίς να γνωρίζουμε, χωρίς να ενημερωνόμαστε, χωρίς να είμαστε συνεπείς, μιλάμε για θέματα μόνο και μόνο για να τσακωθούμε, για να βρίσουμε και να χωριστούμε σε δύο στρατόπεδα. Δυστυχώς είναι πολύ μικρό το ποσοστό των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν όλα όσα συμβαίνουν με σοβαρότητα. Αυτό με κάνει να μην είμαι αισιόδοξη για το μέλλον
Η αγάπη είναι η απάντηση σε όλα όσα πηγαίνουν στραβά;
Τι είναι η αγάπη; Έχουμε μάθει να την λέμε όταν δίνουμε συνεντεύξεις, στην καθημερινότητα, στα παιδάκια μας που τους λέμε «κάντε μία αγάπη με τα χεράκια σας». Δεν την ξέρουμε την αγάπη, η αγάπη είναι δύσκολη. Είναι απλή αλλά δύσκολη. Για να αγαπήσεις τον άλλον, ακόμα και τον εαυτό σου πρέπει να να παραμερίσεις τον εγωισμό σου. Όλοι έχουν ένα τεράστιο εγώ. Πιστεύουμε όλοι ότι είμαστε φοβεροί τύποι. Είναι μια λέξη λοιπόν που τη λέμε από συνήθεια μαζί με την καλή ενέργεια και όλα όσα πιστεύουμε ότι θα μας σώσουν, κάπως μαγικά
Έχεις δώσει και έχεις πάρει την αγάπη που θα ήθελες;
Υπάρχει μεγάλος χώρος στην καρδιά μου για να αγαπήσω και να αγαπηθώ. Διότι και το δικό μου τεράστιο εγώ αντιστέκεται και δεν μου επιτρέπει να αλωθώ από κάποιον άλλον άνθρωπο, σε βάθος και να γεννηθεί μία σπουδαία αγάπη. Η δική μας γενιά είναι συναισθηματικά ελλιπής και η καινούρια γενιά είναι συναισθηματικά ανάπηρη και θέλει δουλειά.
Η ανακοίνωση για την παράσταση «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη»
Παρά την τεράστια προπώληση, και το μεγάλο ενδιαφέρον του κοινού, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού ακολουθεί τα νέα προληπτικά μέτρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας και περιλαμβάνουν την αναστολή πολιτιστικών εκδηλώσεων σε χώρους άνω των 1.000 θεατών.
Η χωρητικότητα του «Θέατρον» είναι 1050 θέσεων, οπότε και αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας του άμεσα, μετά και την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα μας, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του πολυμελούς θιάσου, των τεχνικών, των εργαζομένων στο θέατρο και βεβαίως των θεατών που γεμίζουν ασφυκτικά την αίθουσα καθημερινά, εδώ και μήνες.
Η παράσταση «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη» προγραμματίζεται να επιστρέψει από την Τετάρτη 24 Μαρτίου και να συνεχιστεί κανονικά έως την Κυριακή των Βαΐων 12 Απριλίου.