Κι αν στη συνέχεια χαθήκαμε σε περιοδικά, τηλεοράσεις, άλλα ραδιόφωνα και εφημερίδες, πάντα είχαμε λόγους να τα ξαναλέμε. Αυτή τη φορά ο λόγος είναι εντελώς σύγχρονος, σημερινός- θα έλεγα- καθώς σχετίζεται με το νέο της επαγγελματικό βήμα που τη θέλει να ασχολείται επαγγελματικά με τα social media, παρουσιάζοντας και το πρώτο ολοκληρωμένο σεμινάριο σχετικά με το Instagram και τα μυστικά του!
Πώς γεννήθηκε η ανάγκη του συγκεκριμένου project;
Όταν ξεκίνησα την εταιρεία μου τη sociel.gr έδωσα μεγάλο βάρος στο κομμάτι του Instagram. Μου άρεσε ως μέσο και το ήξερα καλά τόσο σε τεχνικό κομμάτι, όσο και σε επίπεδο περιεχομένου, δημιουργώντας μάλιστα μοναδική αισθητική για τον κάθε λογαριασμό που αναλάμβανα, ξεχωριστά. Αυτό άρεσε πολύ. Στη συνέχεια είδα πως λίγοι ήξεραν Instagram στην Ελλάδα κι έτσι θέλησα να καλύψω την ανάγκη επαγγελματιών να μάθουν να διαχειρίζονται μόνοι τους με επιτυχία τους λογαριασμούς τους, να ξεχωρίζουν αισθητικά και να πετυχαίνουν τους στόχους τους.
Οι περισσότεροι θεωρούν πως το Instagram είναι απλώς μια ωραία εικόνα και μια έξυπνη ατάκα. Δεν είναι όμως έτσι. Θέλει πολλά. Γνώση κι εμπειρία.
Έτσι, δημιούργησα το πρώτο τόσο αναλυτικό και πλήρες σεμινάριο, στην Ελλάδα, διαδικτυακό φυσικά, για το Instagram.
Μπορεί ο καθένας να παρακολουθήσει αυτό το webinar;
Φυσικά! Αρκεί να ξέρει να κατεβάζει την εφαρμογή στο κινητό του. Είναι πολύ αναλυτικό, δίνει τις βασικές γνώσεις αλλά δεν μένει εκεί. Έχει σημασία για μένα να εξηγήσεις στον άλλο πώς θα πουλήσει, τι χρειάζεται να πει και τι να μην πει. Πώς να φτιάξει την στρατηγική του ανάλογα με αυτό που θέλει να πετύχει. Και τελικά πώς να έχει έναν λογαριασμό που θα τον κάνει να ξεχωρίζει. Τι είδους δημοσιεύσεις πρέπει να κάνει και πώς… Και τόσα άλλα. Δεν μένει τίποτε αναπάντητο. Εξάλλου το σεμινάριο αυτό το βλέπει κανείς όσες φορές θέλει, όποτε θέλει!
Ήσουν, εξαρχής, άνθρωπος των social media;
Όχι. Μου άρεσε η ωραία φωτογραφία, ένα δημιουργικό concept, αλλά μέχρι εκεί. Ανέβαζα φωτογραφίες από τις διακοπές μου, αλλά κι αυτό όχι φανατικά, κι όλο το υπόλοιπο διάστημα χανόμουν. Τα social media για μένα μπήκαν πιο δυναμικά στη ζωή μου όταν άρχισα να τα χρησιμοποιώ για να προωθήσω τη δουλειά μου στα περιοδικά, τα sites μου αργότερα, μέχρι να δημιουργήσω τελικά μια εταιρεία μόνο για social media.
(https://sociel-webinars.mykajabi.com/)
Πόσες ώρες ασχολιόσουν κι ασχολείσαι εσύ με αυτά;
Στην προσωπική μου ζωή, λίγο. Ίσως σε επίπεδο search. Δηλαδή να θέλω να αγοράσω ένα ζευγάρι παπούτσια και να ψάχνω μέσα από το Instagram. Σε επαγγελματικό επίπεδο όμως πάρα- πάρα πολλές ώρες. Το αστείο είναι ότι επειδή είμαι διαρκώς στους λογαριασμούς των πελατών μου, όταν φίλοι μου μου στέλνουν μηνύματα ή σχολιάζουν στον προσωπικό μου λογαριασμό, δεν τα βλέπω!
Τι σε ενοχλούσε στη χρήση τους;
Ο καθένας είναι υπεύθυνος για το πώς διαχειρίζεται τα social media, oπότε εμένα, τι να με ενοχλεί; Απλώς παρατηρώ πως πολλές φορές χάνεται η στιγμή. Ότι μπορεί να είσαι σε ένα τραπέζι πάνω στη θάλασσα και οι μισοί (ή όλοι) στην παρέα να «παίζουν» με το κινητό τους. Ότι τα παιδιά δεν μένουν λεπτό χωρίς τα social media, δεν ξέρουν ούτε να… βαριούνται, που χρειάζεται κι αυτό. Κι εγώ πέφτω στην παγίδα γι αυτό τον περισσότερο χρόνο έχω το κινητό μου στο αθόρυβο κι όταν είμαι έξω, με παρέα ή με την οικογένειά μου και δεν είναι απαραίτητο για τη δουλειά, το βάζω ανάποδα (για να μην το βλέπω). Το έχω… μακριά.
Τελικά η δημοσιογραφία είναι ένας «δρόμος» που μας πάει παντού;
Για να κάνεις μια πορεία στη δημοσιογραφία χρειάζεσαι πολλές ικανότητες. Το ξέρεις από πρώτο χέρι εσύ. Όχι μόνο δηλαδή να ξέρεις να γράφεις. Αλλά και να πουλάς. Πώς θα πουλήσεις μια εφημερίδα, ένα περιοδικό, μια εκπομπή αν δεν φτιάξεις δυο τίτλους που τραβούν το ενδιαφέρον; Χρειάζεται επίσης να επιλέξεις τη σωστή εικόνα, τα χρώματα, το συναίσθημα που θα προκαλέσει. Και σήμερα στα sites, το ίδιο ισχύει. Επίσης χρειάζεται να ξέρεις να επικοινωνείς. Να ξέρεις τι να πεις, πώς να το πεις, πώς να στηθείς. Έχει γνώση. Μαθαίνεις διαρκώς, δεν σταματάς θες δε θες. Άρα ναι, όταν εργαστείς ως δημοσιογράφος μετά μπορείς να πας παντού.
Ποιοι μπορούν να γίνουν opinion leaders;
Άνθρωποι που το κοινό που τους ακολουθεί, τους εμπιστεύεται, επηρεάζεται από τις επιλογές τους, ταυτίζεται μαζί τους, μαθαίνει από αυτούς. Opinion leaders στο Ιnstagram μπορεί να είναι άνθρωποι με μεγάλους λογαριασμούς αλλά και όχι. Γιατί το πιο βασικό κομμάτι είναι τι αλληλεπίδραση έχουν με τον κόσμο. Αν «μιλούν» στον κόσμο, αν ο κόσμος αλληλεπιδρά στις δημοσιεύσεις τους. Κατά την άποψή μου, Opinion leaders μπορούν να γίνουν οι άνθρωποι που λένε αλήθεια, που είναι αυθεντικοί, που έχουν να προτείνουν πράγματα, ιδέες, που υιοθετούν έναν τρόπο ζωής και μένουν πιστοί σε αυτόν. Οι υπόλοιποι μπορεί να είναι για ένα… φεγγάρι, για όσο διαρκεί για παράδειγμα η φήμη τους που μπορεί να πήραν από μια περίοδο δημοσιότητας. Μετά χρειάζεται δουλειά, σύστημα και γνώση για να μείνεις και να επηρεάζεις.
Ποιες είναι οι πιο συχνές παγίδες του Instagram;
Όσον αφορά στην επαγγελματική χρήση πάρα πολλές. Πόσοι άνθρωποι δεν έχουν χάσει τόσα χρήματα για παράδειγμα σε διαφήμιση; Ή «αγοράζοντας» ψεύτικους followers νομίζοντας πως αυτό θα «δυναμώσει» την εικόνα τους ενώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο; Ή παθαίνοντας εμμονή με τους followers χωρίς να δημιουργούν ενδιαφέρον περιεχόμενο;
Τώρα στην προσωπική χρήση, νομίζω πως η παγίδα είναι στο πώς το διαχειρίζεται ο καθένας, κατά πόσο επηρεάζεται, πόσες ώρες περνάει χάνοντας τη ζωή που είναι… εκεί έξω. Είναι πολύ συνηθισμένο το φαινόμενο να βρισκόμαστε σε ένα γεγονός κι αντί να μείνουμε να το ζήσουμε, με όλες μας τις αισθήσεις, να βγάζουμε το κινητό για να το απαθανατίσουμε και τελικά να μην το βιώνουμε. Έχει γίνει πιο βασικό να ανεβάσουμε μια εμπειρία μας στο Instagram, για να τη μοιραστούμε ή να την δείξουμε στους άλλους απ΄ ό, τι να τη ζήσουμε. Αλλά αυτό κάτι λέει για εμάς, κάποιο κενό έχουμε και χρειάζεται να το δούμε για να το καλύψουμε με πιο γόνιμο τρόπο.
Πόσο δημιουργικό είναι για εσένα η «γέννηση» ενός νέου project;
Τόσο δημιουργικό που νομίζω πως «ξαναγεννήθηκα»!