Η πανδημία και οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης έφεραν το τέλος των επιδείξεων όπως τις ξέραμε. Προφανώς, πολλά πράγματα θα επιστρέψουν στην πρότερη κατάσταση όταν απαλλαγούμε από τον κίνδυνο του κορονοϊού. Ειδικά για τη μόδα, όμως, οι αλλαγές μπορεί να είναι πιο μόνιμες.
Το πρώτο που ανατράπηκε ήταν η συνεχής παρουσίαση νέων συλλογών, που στόχευε στο να υπάρχει πάντα κάτι καινούργιο για το διψασμένο καταναλωτικό κοινό. Με κλειστά καταστήματα και πτώση των αγορών, αυτό δεν είχε νόημα. Το δεύτερο, ήταν ο τρόπος παρουσίασης των κολεξιόν για τις επόμενες σεζόν.
Μέχρι στιγμής, είδαμε διάφορες εναλλακτικές. Ο οίκος Chanel έκανε επίδειξη στο Grand Palais, όπως συνήθιζε, αλλά με πολύ λιγότερους καλεσμένους. Και, ενώ φιλοδοξούσε να κάνει κάτι ανάλογο για τη συλλογή Métiers d’Art, που θα παρουσιαστεί με επίδειξη σε γαλλικό πύργο την 1η Δεκεμβρίου, τελικά αυτό θα γίνει χωρίς κοινό και θα μεταδοθεί διαδικτυακά δυο μέρες αργότερα.
Η Prada είχε παρουσιάσει μια επίδειξη σχεδιασμένη εξαρχής για ψηφιακή μετάδοση, ενώ αρκετοί επιχείρησαν το λεγόμενο «phygital», συνδυάζοντας μια φυσική εμπειρία με μια ψηφιακή.
Ο Gucci πήγε ένα βήμα παραπέρα, γυρίζοντας έξι επεισόδια με τον σκηνοθέτη Γκας Βαν Σαντ, τα οποία μεταδόθηκαν στο ψηφιακό φεστιβάλ GucciFest.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χάρι Στάιλς: Γιατί του φαίνεται φυσιολογικό να φοράει γυναικεία ρούχα;
Και ο Balenciaga ετοιμάζεται να κάνει ένα πραγματικό άλμα, αφού η συλλογή του για το φθινόπωρο του 2021 θα παρουσιαστεί στις 6 Δεκεμβρίου μέσα από ένα video game! Θα λέγεται «Afterworld: The Age of Tomorrow» και θα μας μεταφέρει στο 2031.
Ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου, Ντέμνα Γκβασάλια, ανέφερε ότι μπορεί να επανέλθει κάποια στιγμή σε κλασικές επιδείξεις, όταν για παράδειγμα παρουσιάσει υψηλή ραπτική, όμως κάθε σεζόν θα προσπαθεί να μας εκπλήσσει.
«Ένα από τα θέματα της συλλογής Balenciaga φθινόπωρο 2031 είναι η μοίρα των ανθρώπων, ιδωμένη μέσα από ένα διαδραστικό ταξίδι με τη μορφή παιχνιδιού», ανέφερε ο οίκος. «Ο κόσμος μπορεί αρχικά να φαίνεται ότι φθίνει, αλλά απέχει από μια δυστοπική οπτική, δείχνοντας αντίθετα τη σταδιακή επάνοδο σε μια πιο υγιή ισορροπία της φύσης και της βιομηχανίας». Ό,τι δηλαδή είναι και το ζητούμενο της μόδας στη μετά κορονοϊό εποχή.
Κεντρική φωτογραφία: Graham Denholm/Getty Images/Ideal Image