Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε συνηθίσει τους οίκους μόδας, τα περιοδικά, τους influencers και τους celebrities, να καθορίζουν τις τάσεις της μόδας. Με την εμφάνιση του Covid-19, αυτό πια φαίνεται να έχει αλλάξει ριζικά, αφού ο νέος ιός αποτελεί τον απόλυτο πρωταγωνιστή των τελευταίων μηνών. Μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα κατάφερε να επηρεάσει τη ζωή μας, την παγκόσμια οικονομία και φυσικά την βιομηχανία της μόδας. Το παγκόσμιο lock down έφερε τα πάνω- κάτω και οι άνθρωποι της μόδας τώρα πρέπει να δείξουν τον δυναμισμό τους, να μελετήσουν προσεχτικά τις νέες συνθήκες και μέσω νέων μέσων και τεχνικών να αποδείξουν ότι η μόδα είναι εδώ και θα ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ εδώ.
FASHION INDUSTRY: ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ:
- Οι εβδομάδες μόδας δεν θα είναι ξανά το ίδιο.
Ένα πράγμα είναι σίγουρο, θα κάνουμε αρκετό καιρό να δούμε τις εβδομάδες μόδας στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο, στο Παρίσι και στο Μιλάνο, γεμάτες με κόσμο και τα catwalks να πλημμυρίζουν από μοντέλα, μοναδικές δημιουργίες, φωτογράφους και front rows με celebrities και σημαντικά πρόσωπα της μόδας. Πριν λίγο καιρό οι εβδομάδες μόδας σε όλο τον κόσμο λόγω του ιού ακυρώθηκαν, ενώ κάποιοι οίκοι μόδας ήδη ψάχνουν ψηφιακούς τρόπους για να δείξουν τις νέες συλλογές τους.
2. Τα περιοδικά μόδας ”μέσο έκφρασης και συναισθημάτων”.
Το τεύχος Απριλίου της Ιταλικής Vogue, με το λευκό εξώφυλλο ήταν μια κίνηση που άγγιξε πολύ τον κόσμο, μιας και η Ιταλία ήταν από τις πρώτες ΕυρωπαΪκές χώρες που πληγώθηκε πιο πολύ από τον Covid-19. Το λευκό, το χρώμα της ελπίδας, μας έκανε να νιώσουμε ότι όλα θα πάνε καλά και ναι ένα περιοδικό μόδας, κατάφερε να κάνει τη διαφορά.
3. Δουλεύουμε από το σπίτι.
Όλοι μείναμε σπίτι όπως και όλος αυτός ο κόσμος που δουλεύει για την βιομηχανία της μόδας και έπρεπε να συνεχίσει να δουλεύει μακριά από το γραφείο και από τις κανονικές συνθήκες. To zoom και το podcast έγιναν οι νέες αγαπημένες λέξεις ενώ στο μέλλον σίγουρα θα βρεθούν και άλλοι τρόποι επικοινωνίας μεταξύ συναδέλφων.
4. Οι Influencers και οι δυναμικές γυναίκες της μόδας πιο απλές από ποτέ.
Όλα τα στιλάτα κορίτσια του κόσμου έμειναν μέσα στο σπίτι τους και κάθε μέρα ”ανέβαζαν” φωτογραφίες με τα μίνιμαλ και σπορ ντυσίματα τους. Τα κομψά φορέματα και τα high heels αντικαταστάθηκαν επάξια με φόρμες και αθλητικά παπούτσια, κάνοντας μας να νιώσουμε πιο οικεία και κοντά τους. Όταν τα πράγματα και οι συνθήκες αλλάζουν ξαφνικά είναι λογικό να επηρεάζεται και το στιλ μας και αυτό δεν είναι καθόλου κακό! Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι αυξήθηκαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στα αθλητικά είδη και στα ρούχα που φοράμε εντός σπιτιού.
5. Facetime και skype, τα νέα ”κλικ” των φωτογράφων μόδας.
Όταν τα στούντιο των φωτογράφων έκλεισαν και πραγματοποιήθηκε παγκόσμιο lockdown, τότε οι κάμερες του facetime και του skype άνοιξαν. Η Ιταλική Vogue με πρωταγωνίστρια τη Bella Hadid – μέσα στο σπίτι της – και υπό τις οδηγίες στιλίστα και φωτογράφου, φωτογραφήθηκε για ένα ξεχωριστό editorial ”στα χρόνια του κορονοϊού”. Στην συνέχεια πολλοί σχεδιαστές ακολούθησαν, με τον αγαπημένο Γάλλο Jacquemus να κάνει την διαφορά. Νέες συνθήκες, νέα εποχή, νέα editorials!
6. Ψηφιακή βόλτα στα μαγαζιά.
Με τους οίκους μόδας και τα καταστήματα να είναι ερμητικά κλειστά τους τελευταίους μήνες, η σκέψη για ψηφιακή βόλτα μέσα σε αυτά είναι ανοιχτή και ένα βήμα πιο κοντά. Ένας έξυπνος και σχετικά εύκολος τεχνολογικός τρόπος, που με μια κίνηση θα σε μεταφέρει μέσα σε όποιο κατάστημα θες, κρατώντας έτσι επαφή με τα αγαπημένα σου fashion brands.
7. Οι ”άλλες” μάσκες.
Μεγάλοι οίκοι μόδας, όπως ο Burberry, ο Yves Saint Laurent, o Gucci και πολλοί άλλοι ακόμα, προμήθευσαν το υγειονομικό σύστημα των χωρών τους με μάσκες και η αλήθεια είναι ότι ήταν μια εξαιρετική κίνηση από πλευρά τους. Τώρα ως επόμενο βήμα περιμένουμε να δούμε να προσθέσουν στις συλλογές τους μάσκες προστασίας σε διάφορα υφάσματα και σχέδια. Σίγουρα θα δούμε ιδιαίτερα πράγματα, αφού η κατάσταση που ζούμε θα τους εμπνεύσει, συνδυάζοντας όμως και το πρακτικό μέρος της μάσκας.
Όλα αλλάζουν, ακόμα και η μόδα. Το μέλλον είναι άγνωστο, αλλά θα βρούμε τους τρόπους για να συνεχίσουμε τη ζωή μας, γιατί μπορούμε!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ / ΙNSTAGRAM @CHANEL