Ο Βέλγος Ραφ Σίμονς ίδρυσε το προσωπικό του brand το 1995, με την παρουσίαση της πρώτης του ανδρικής συλλογής μέσω βίντεο. Αν τότε ήταν η μόνη του επιλογή γιατί βρισκόταν στο ξεκίνημά του, δυόμισι δεκαετίες μετά η ψηφιακή παρουσίαση ήταν πάλι μονόδρομος, για πολύ διαφορετικούς λόγους, βέβαια, και με πολύ διαφορετικούς όρους.
Στο διάστημα που μεσολάβησε, ο Σίμονς ανέλαβε διαδοχικά καθήκοντα δημιουργικού διευθυντή σε τρεις μεγάλους οίκους μόδας: Jil Sander (όταν ανήκε στον όμιλο Prada), Christian Dior και Calvin Klein. Αν και όλοι έφεραν τα ονόματα των ιδρυτών τους, κανείς από αυτούς δεν ήταν πλέον στο πλάνο και ο Σίμονς είχε το απόλυτο πρόσταγμα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η ανακοίνωση ότι θα συνεργαζόταν με τη Μιούτσια Πράντα και θα αναλάμβανε ισότιμα δημιουργικά καθήκοντα δίπλα της στον οίκο Prada προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στους κύκλους της μόδας και κρίθηκε θετική από κάθε άποψη. Ο Σίμονς από την πλευρά του έβλεπε για άλλη μια φορά να επιβεβαιώνεται η θέση του στην πρώτη γραμμή και να αναγνωρίζονται οι ικανότητές του. Η Πράντα από τη δική της έδειξε ότι η επιχειρηματική ευφυΐα δεν αφήνει περιθώρια για εγωισμούς. Γιατί θα μπορούσε κάλλιστα να έχει από κάτω της μια κουστωδία ανώνυμων σχεδιαστών και να οικειοποιείται νομότυπα των ιδεών τους, όμως εκτίμησε ότι η προσφορά του Σίμονς μπορεί να είναι πολλαπλάσια από μερικές ανώνυμες καλές ιδέες.
Λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η επίδειξη της πρώτης τους συλλογής Prada για τη σεζόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2021 έγινε κεκλεισμένων των θυρών αλλά είχε ίσως το μεγαλύτερο που την είδε σε απευθείας μετάδοση online. «Σήμερα η τεχνολογία είναι μέρος της ζωής μας – η επίδειξη είναι ένας χορός ανάμεσα στη γυναίκα και την τεχνολογία», δήλωσε η Πράντα. «Η επίδειξη αυτή έχει να κάνει με την απλότητα – με τα ρούχα και με τον διάλογο ανάμεσα στο ένδυμα και στο σώμα. Αυτό απηχείται από έναν διάλογο ανάμεσα στην τεχνολογία και στο σώμα, την τεχνολογία και την ανθρωπότητα».
Το σκηνικό είχε δημιουργήσει το αρχιτεκτονικό γραφείο OMA/AMO, που συνεργάζεται με την Prada στο σχεδιασμό των πρωτοποριακών της καταστημάτων. Στα ρούχα, οι γνώστες αναγνώρισαν στοιχεία και των δύο δημιουργών.
«Σκεφτόμουν πώς αντιλαμβάνομαι την Prada τα τελευταία 25 χρόνια και ένα στοιχείο που αναδείχθηκε αυτόματα ήταν η έννοια της στολής», δήλωσε ο Σίμονς. «Μια στολή δημιουργεί την εντύπωση της κοινότητας. Στο πλαίσιο της αφαίρεσης, η ιδέα της στολής εκπροσωπεί τη μακροβιότητα. Με κάθε ειλικρίνεια, παρακολουθώ τη Μιούτσια, το πώς ντύνεται, τη δική της στολή. Είναι αυτό που θεωρεί σημαντικό».
Ένα από τα στοιχεία που ξεχώρισαν ήταν η χρήση του τριγωνικού λογότυπου Prada μεγεθυμένου επάνω στα ρούχα, που θυμίζει το ένδοξο παρελθόν της «logomania» και υπάρχει ακόμα κοινό που θα το εκτιμήσει. Κατά τα άλλα, είναι μια συλλογή πολύ «ήρεμη».
«Σε μια εποχή απίστευτης περιπλοκότητας, τι έχει σημασία;» αναρωτήθηκε η Πράντα. «Τι έχει νόημα; Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι που να φαίνεται λογικό στον κόσμο, κάτι που θα είναι χρήσιμο. Ό,τι κάνουμε πρέπει να επιτρέπει στον κόσμο να ζει καλύτερα».