Μία από τις πιο θρυλικές δημιουργίες του Κριστιάν Ντιόρ ήταν το «Bar jacket», ένα μεσάτο σακάκι που παρουσίασε το 1947 και άφησε εποχή. Η σημερινή δημιουργική διευθύντρια του επώνυμου γαλλικού οίκου, Μαρία Γκράτσια Κιουρί, έχει εμπνευστεί από αυτό σε προηγούμενες συλλογές της. Η δική της πρόταση δεν είχε τόσο αυστηρές γραμμές, αλλά όπως και να το κάνουμε ένα σακάκι δεν είναι αυτό που θα αποκαλούσαμε loungewear.

«Η Δημιουργική Διευθύντρια των γυναικείων συλλογών Dior παρακινείται από δύο ρεύματα: εκείνο της ζωής και εκείνο της μόδας», ανέφερε η περιγραφή της συλλογής Dior Άνοιξη-Καλοκαίρι 2021, που παρουσιάστηκε στο Παρίσι. «Διανύουμε μια περίοδο κρίσης που αλλάζει ριζικά τις συμπεριφορές, τις συνήθειες και τις τελετουργίες μας. Οι διαθέσεις μας έχουν αλλάξει, όπως έχει αλλάξει και ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε το σώμα μας. Η έννοια της μόδας όπως την ξέρουμε έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση».

Αν στις περιόδους καραντίνας και εγκλεισμού στο σπίτι το πρώτο και μοναδικό ζητούμενο στο ντύσιμό μας ήταν η άνεση, η Κιουρί το κράτησε ως σημείο αναφοράς αλλά το αντιμετώπισε με δημιουργική μαεστρία. Στις πηγές έμπνευσής της ανέφερε γυναίκες όπως η Βιρτζίνια Γουλφ και η Σούζαν Σόνταγκ, που τις φαντάστηκε να γράφουν στην άνεση του σπιτιού τους και θέλησε να τις «ντύσει» στο σήμερα.

Επίσης, αξιοποίησε για μια ακόμη φορά τα πολύτιμα αρχεία του οίκου, και χρησιμοποίησε στοιχεία από μια συλλογή της δεκαετίας του 1950 που προοριζόταν για την Ιαπωνία.

Ενώ πολλοί οίκοι επέλεξαν να παρουσιάσουν τις συλλογές τους online, ο Dior επέμεινε στη διοργάνωση κανονικής επίδειξης, φυσικά με περιορισμένη λίστα καλεσμένων. «Νομίζω δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επίδειξη μόδας είναι μια τελετουργία», εξήγησε η Κιουρί, «να ζήσουμε όλοι μαζί μια εμπειρία στην οποία το κοινό είναι μέρος του σόου».

©ADRIEN DIRAND & SOPHIE CARRE

Για να δημιουργήσει μυσταγωγική ατμόσφαιρα, αντί για ηχογραφημένη μουσική επέλεξε να υπάρχει στον χώρο της επίδειξης μια χορωδία γυναικών, κάτι που δίνει μια ανθρώπινη νότα ακόμα κι όταν βλέπεις το σόου σε βίντεο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Front row στον Dior: Θα καθίσετε εδώ ή στο σπίτι;

Κεντρική φωτογραφία: ©ELINA KECHICHEVA