Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το λογότυπο του οίκου Louis Vuitton, είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα logo στον κόσμο της μόδας και όχι μόνο. Από την πρώιμη μέχρι την σύγχρονη ιστορία, κλασικός οίκος ώθησε και τους υπόλοιπους οίκους μόδας να ασχοληθούν πιο δημιουργικά και πιο στενά με τα λογότυπά τους, με τον οίκο Gucci και Coach να δίνουν αρκετή σημασία στην δημιουργία χαρακτηριστικών λογότυπων.
Όλα ξεκίνησαν από τον Louis Vuitton, ο οποίος μόλις 14 ετών και χωρίς χρήματα στην τσέπη του, αναζήτησε την τύχη του στο Παρίσι ώσπου το 1837 προσελήφθη ως μαθητευόμενος στην εταιρεία Μαρεσάλ, η οποία εξειδικευόταν στην κατασκευή ειδών ταξιδιού. Ο Louis αφού έμεινε στην εταιρεία για μια δεκαετία και πάνω και έμαθε όλα τα μυστικά της δουλειάς το 1854 ένιωσε έτοιμος και δημιούργησε τη δική του εταιρεία με μπαούλα και βαλίτσες από αδιάβροχο καμβά. Η ποιότητα, ο μοναδικός σχεδιασμός των προϊόντων και το λογότυπο που ήταν τυπωμένο πάνω, τον οδήγησαν γρήγορα στην επιτυχία αλλά και στο πρώτο υποκατάστημα του Λονδίνο. Μετά τον θάνατό του το 1892, ο γιός του George πήρε τα ηνία της εταιρείας και κατάφερε να την κάνει παγκοσμίως γνωστή.
Ο George Vuitton ήταν αυτός που στην ουσία έκανε ακόμα πιο περίπλοκο και χαρακτηριστικό το λογότυπο, έτσι ώστε να μην το αντιγράφουν τόσο εύκολα οι υπόλοιπες εταιρείες. Η ιστορία στη συνέχεια είναι λίγο – πολύ γνωστή μιας και ο εγγονός του Louis Vuitton, Louis Ghaston Vuitton κατηγορήθηκε για τη συνεργασία του με του Ναζί, ενώ μεταπολεμικά η εταιρεία ξεκίνησε να σχεδιάζει και άλλα είδη, όπως τσάντες, πορτοφόλια και άλλα αξεσουάρ. To 1987 η εταιρεία έγινε ένα με την εταιρεία ποτών Moet et Chandon and Hennessy και η ένωση τους σήμερα είναι γνωστή με το όνομα LVMH.
Γύρω στο 1997 που η Louis Vuitton μπήκε ενεργά στον σχεδιασμό των ρούχων, έδωσε το δικό της στίγμα δημιουργώντας την πρώτη της κολεξιόν, που εντυπωσίασε κοινό και κριτικούς. Στο τιμόνι του οίκου ο νεαρός τότε σχεδιαστής και creative director Marc Jacobs. Ο ίδιος έμεινε μέχρι το 2014 και ήταν εκείνος που άλλαξε το λογότυπο, αφαιρώντας κάτω από το LV, το όνομα Louis Vuitton που αναγράφονταν με μικρά γράμματα.
Μία κίνηση που άλλαξε τα πάντα και έδωσε ένα φρέσκο και σύγχρονο αέρα στο πολυτελές brand. Όσο περνούν τα χρόνια το λογότυπο του οίκου γίνεται όλο και πιο δυνατό, πρωταγωνιστώντας σχεδόν σε όλες τις καμπάνιες. Οι τάσεις τα τελευταία χρόνια θέλουν τα λογότυπα να έχουν κύριο λόγο και να ”φωνάζουν” από μακριά την προέλευση τους.
Δύσκολα θα βρούμε έναν άνθρωπο που δεν θα μπορέσει να αναγνωρίσει το χαρακτηριστικό λογότυπο του οίκου Louis Vuitton. Βέβαια σε αυτό έχουν βοηθήσει και οι απομιμήσεις που είχαν εμφανιστεί αρκετά χρόνια πριν. Όπως και να΄ ναι συμπεραίνουμε ότι ακόμα και 200 σχεδόν χρόνια από την γέννηση του Louis Vuitton, η ιδέα του είναι ακόμα εδώ και εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο. Γιατί τελικά αυτό είναι η μόδα, έμπνευση και εξέλιξη!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ / INSTAGRAM @LOUISVUITTON