Τα social media έχουν αποδειχτεί τα τελευταία χρόνια ένα πραγματικό χρυσωρυχείο για τους celebrities, που έχουν στη διάθεσή τους ένα μέσο για να επικοινωνούν απευθείας με τους φαν τους και να αυξάνουν την περιουσία τους είτε έμμεσα είτε άμεσα. Οι ίδιες αυτές πλατφόρμες, όμως, επιτρέπουν να διακινείται ελεύθερα και μια ρητορική μίσους.
Η ελευθερία του λόγου είναι ακρογωνιαίος λίθος του αμερικανικού –και κάθε δημοκρατικού– πολιτεύματος, αλλά στην εποχή των fake news και των στοχευμένων διαφημίσεων, τα social media μπορεί να υπονομεύσουν ακόμα και το αδιάβλητο μιας εκλογικής διαδικασίας.
Οι αμφιλεγόμενες πρακτικές που ακολούθησε στην προεκλογική του καμπάνια ο Ντόναλντ Τραμπ για να εκλεγεί Πρόεδρος το 2016 άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου και η εκάστοτε πλατφόρμα κλήθηκε να αξιολογήσει τη θέση της όσον αφορά στις πληρωμένες καταχωρήσεις που επιτρέπει. Παράλληλα, καθένας μπορεί να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των social για να διαδίδει μηνύματα μίσους και μισαλλοδοξίας, να ενισχύει τον ρατσισμό και τον αντισημιτισμό και να παραπληροφορεί κατά το δοκούν.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αυτό το πρόβλημα φέρνει στο επίκεντρο η καμπάνια «Stop Hate For Profit». Το κεντρικό μήνυμα είναι ότι πρέπει να δίνεται προτεραιότητα στους ανθρώπους και όχι στα διαφημιστικά έσοδα, και οι χρήστες των social κλήθηκαν να «παγώσουν» τους λογαριασμούς τους και να μην κάνουν καμιά ανάρτηση για 24 ώρες. Ανάμεσα στις διασημότητες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα είναι η Ναόμι Κάμπελ, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, η Τζένιφερ Λόρενς, ο Τζέιμι Φοξ, ο Μαρκ Ράφαλο, ο Μάικλ Μπ. Τζόρνταν και η Κέρι Ουάσινγκτον. Το σχετικό hashtag είναι #StopHateForProfit.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η καμπάνια είναι μια πρωτοβουλία οκτώ οργανώσεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα, που απηύθυναν έκκληση τον περασμένο Ιούλιο σε επιχειρήσεις ζητώντας τους να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους από τις πλατφόρμες που δεν θεσπίζουν συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας. Και έπεται προφανώς συνέχεια…