Πόσα social media αντέχεις να παρακολουθείς; Τα στατιστικά λένε πως όσο πιο νέος είσαι, τόσο περισσότερα και η Generation Z βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Είναι η γενιά που μεγάλωσε έχοντας το internet ως δεδομένο και που παίζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα δάχτυλα, με τις ώρες. Ένα από τα πιο νεανικά apps είναι το TikTok, με το 41% των χρηστών να είναι από 16 έως 24 ετών και το 90% από αυτούς να δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί καθημερινά. Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να χαζεύεις με τις ώρες αστεία βιντεάκια, φαίνεται όμως ότι κι εκεί δεν γίνονται όλα μόνο για την πλάκα.

Κάτι τέτοιο δείχνει η κίνηση του οίκου Louis Vuitton να δημιουργήσει λογαριασμό στο TikTok, προσελκύοντας με την πρώτη ανάρτησή του περισσότερους από 426 χιλιάδες θεατές, 35 χιλιάδες ακόλουθους και 40 χιλιάδες likes. Μια μέρα μετά, μετέδωσε live από το Τόκιο την επίδειξη της ανδρικής συλλογής του οίκου για τη σεζόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2021. Δεν είναι απλώς ότι οι μεγάλες φίρμες εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες της παγκόσμιας δικτύωσης για να αντισταθμίσουν τους περιορισμούς που επέβαλε στον κόσμο η πανδημία Covid-19. Είναι και ότι αναζητούν τρόπους να καταγραφούν στη συνείδηση του πιο νέου αγοραστικού κοινού, που δεν παρακολουθεί τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης ούτε και ξέρει από ιστορία μόδας. Όπως έχει πει ο επικεφαλής του ομίλου LVMH, Μπερνάρ Αρνό, οίκοι όπως ο Louis Vuitton και ο – επίσης δικός τους – Dior είναι τόσο επιτυχημένοι «γιατί συνδυάζουν δυο στοιχεία, τα οποία μπορεί να είναι αντιφατικά: Είναι διαχρονικοί και απόλυτα μοντέρνοι… Είναι σαν το νερό με τη φωτιά».

Έτσι, από τη μια υπάρχει το κλασικό μονόγραμμα LV και τα χαρακτηριστικά μοτίβα των αρχείων του οίκου, κι από την άλλη ο μοντέρνος τρόπος που τα αντιμετωπίζουν δημιουργοί όπως ο 40χρονος Virgil Abloh, δημιουργικός διευθυντής της ανδρικής σειράς Louis Vuitton. Όταν ανέλαβε αυτήν τη θέση, τον Μάρτιο του 2018, ήταν σίγουρο ότι θα φέρει μια νεανική και πρωτοποριακή πνοή με τις δημιουργίες του. Το μόνο που έμενε ήταν να τις δουν τα κατάλληλα μάτια, εκείνα που θα ανανεώσουν το πελατολόγιο του. Και κάθε μέσο για να το πετύχει αυτό είναι αξιοποιήσιμο, συμπεριλαμβανομένου του TikTok.

Photo by Tomohiro Ohsumi/Getty Images/Ideal Images