Μια μοναδική εμπειρία έζησαν όσοι βρέθηκαν στη μεγάλη γιορτή της όπερας στο Καλλιμάρμαρο που είχε αρχίσει να γεμίζει αρκετά πιο νωρίς από την ώρα έναρξης της συναυλίας. Το κοινό υποδέχτηκε την Ορχήστρα της ΕΛΣ υπό τον Φιλίπ Ωγκέν, η οποία ερμήνευσε την εισαγωγή του Ναμπούκκο.

Η κορυφαία ντίβα της όπερας του 21ου αιώνα Άννα Νετρέμπκο, που τραγούδησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανέβηκε στη σκηνή λίγο αργότερο με το κοινό να την αποθεώνει με το δυνατό χειροκρότημά του. Η κορυφαία σοπράνο ξεκίνησε με την ιδιαιτέρως απαιτητική άρια της Λαίδης Μάκβεθ και συνέχισε με την στην άρια της Λεονόρας από τον Τροβατόρε.

Η μοναδική Ανίτα Ρατσβελισβίλι αγαπημένη του ελληνικού κοινού από τις εμφανίσεις της με την ΕΛΣ στο Ηρώδειο και τη Ρωμαϊκή Αγορά, που έχει χαρακτηριστεί από τον Ρικκάρντο Μούτι ως «η καλύτερη βερντιανή μετζοσοπράνο της εποχής μας», ερμήνευσε τις δύο άριες της Ατσουτσένας από τον Τροβατόρε.

Ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος με τη διεθνή καταξίωση Δημήτρης Πλατανιάς έδειξε την υψηλή του κλάση ερμηνεύοντας μοναδικά τον μονόλογο του Ιάγου από τον Οθέλλο, καθώς και την άρια του Ριγολέττου.

Ο διακεκριμένος τενόρος Γιουσίφ Εϊβάζοφ- σύζυγος της Άννα Νετρέμπκο- εντυπωσίασε το κοινό με την εξαιρετική του άνεση στις ψηλές νότες, ερμηνεύοντας την άρια του Μανρίκο από τον Τροβατόρε και το «La donna è mobile» από τον Ριγολέττο.

Στο πρώτο συγκλονιστικό ντουέτο της βραδιάς η Νετρέμπκο και ο Εϊβάζοφ ερμήνευσαν το ντουέτο Δυσδαιμόνας και Οθέλλου, ενώ το highlight του Γκαλά ήρθε με τις δύο ντίβες επί σκηνής να ερμηνεύουν το ντουέτο ανάμεσα στην Αΐντα και την Αμνέριδα, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης και φέρνοντας στον νου την ιστορική πλέον ερμηνεία τους στην Αΐντα της Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης.

Ο Δημήτρης Πλατανιάς, ο Γιουσίφ Εϊβάζοφ και η Άννα Νετρέμπκο ερμήνευσαν με απαράμιλλη δύναμη και θεατρικότητα το τρίο ανάμεσα στη Λεονόρα, τον Μανρίκο και τον Κόμη ντι Λούνα από τον Τροβατόρε.

Η βραδιά έκλεισε με δύο μοναδικά ανκόρ, στα οποία βρέθηκαν όλοι οι πρωταγωνιστές επί σκηνής, το κουαρτέτο από τον Ριγολέττο και το «Libiamo» από την Τραβιάτα.

Τους εντυπωσιακούς φωτισμούς υπέγραψε ο Γιώργος Τέλλος.

Με ασφάλεια, μεγάλες αποστάσεις, χρήση μασκών, οργανωμένη είσοδο και έξοδο από το στάδιο, η Εθνική Λυρική Σκηνή επέστρεψε στα ζωντανά θεάματα αξιοποιώντας έναν μοναδικό χώρο στο κέντρο της Αθήνας.

Το Γκαλά υλοποιήθηκε με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της ΕΛΣ.

Highlight της βραδιάς, η στιγμή που ο γιος της Άννας Νετρέμπκο ένωσε τρεις καρέκλες έβγαλε παπουτσάκια και την “έπεσε για ριλάξ”. Όταν τραγουδούσαν οι γονείς του παρακολουθούσε αλλά στα μουσικά μέρη της ορχήστρας ξεκουράζονταν λίγο περισσότερο. Να σημειωθεί ότι τον 12χρονο, σήμερα, γιο της Τιάγκο η Αννα Νετρέμπκο τον απέκτησε με τον Ουρουγουανό βαθύφωνο (μπάσο) Ερβιν Σροτ, ο οποίος όταν αποκαλύφθηκε στα δύο χρόνια του μικρού ότι έχει αυτισμό προτιμήσει να απομακρυνθεί και το παιδί να μεγαλώνει με τον νυν σύζυγό της, Γιουσίφ Εϊβάζοφ.

Από τις πιο αμήχανες στιγμές της βραδιάς όταν εμφανίστηκε μόνο μια ανθοδέσμη που προσφέρθηκε στην Νετρέμπκο η οποία πολύ ορθώς την αρνήθηκε ευγενικά, με τον μαέστρο  να την ακουμπά στο πόντιουμ…

(Φωτογραφία εξωφύλλου: Α. Σιμόπουλος)