Στις 23 Αυγούστου του 1973, ληστής εισέβαλε σε τράπεζα της Στοκχόλμης, αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα υπολόγιζε. Η αστυνομία έκανε έφοδο και ο δράστης για να προστατευτεί κράτησε τέσσερα άτομα ως ομήρους και απαίτησε να επιτραπεί η είσοδος σε συνεργό του.
Πέντε μέρες μετά, η αστυνομία κατάφερε να παραδοθούν με τη χρήση δακρυγόνων. Ήταν η πρώτη εγκληματική ενέργεια στη χώρα που καλύφθηκε με ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση και εκείνο που απασχόλησε πολύ τους ειδικούς ήταν το δέσιμο που ανέπτυξαν οι όμηροι με τους δράστες.
Έτσι προέκυψε ο όρος «σύνδρομο της Στοκχόλμης», για να περιγραφεί το ψυχολογικό φαινόμενο κατά το οποίο οι όμηροι έχουν θετικά συναισθήματα και υπερασπίζονται ή ακόμα και ταυτίζονται με τους απαγωγείς τους.
Δημοσιεύματα από τη θρυλική εκείνη απόπειρα ληστείας αποτυπώνονται σήμερα σε μια σειρά προϊόντων της σουηδικής φίρμας ρούχων Acne Studios. Αφορμή είναι ότι εκεί όπου διαδραματίστηκαν τα συγκεκριμένα γεγονότα στεγάζεται σήμερα το νέο κατάστημα του brand. Η τράπεζα είχε φύγει από εκεί πριν χρόνια και τα δομικά χαρακτηριστικά του χώρου είχαν καλυφθεί με διάφορες παρεμβάσεις.
Το αρχιτεκτονικό γραφείο Arquitectura-G, που ανέλαβε τη νέα διαμόρφωσή του, αποκάλυψε τα αυθεντικά στοιχεία του καταστήματος και κινήθηκε σύμφωνα με τη νεοκλασική αρχιτεκτονική του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η «Καθαρή Πόλη» online στο Ψηφιακό Κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση
Οι δωρικές μαρμάρινες κολώνες που κυριαρχούν έχουν αναδειχθεί σε όλο τους το μεγαλείο και το μάρμαρο παρέμεινε κυρίαρχο υλικό και για τις νέες κατασκευές.
Το αποτέλεσμα είναι ένας σύγχρονος ναός του shopping και η ιστορία του είναι ένα από τα «παράσημα» που επιδεικνύει.