Γράφει για πρώτα τραπέζια, «ιπτάμενα» πιάτα, εκατομμύρια λουλούδια και τους διάσημους γλεντζέδες μιας άλλης, μυθικής εποχής. Τότε, που το μπουζούκι είχε αξία και οι τραγουδιστές ήταν σταρ με πραγματική εξουσία…
Η μόδα των μπουζουκιών καθιερώθηκε στη δεκαετία του ’60 επιβάλλοντας τα δικά της ήθη: ιπτάμενα πιάτα, ατελείωτα λουλούδια -στην αρχή γαρδένιες και πολύ αργότερα γαρύφαλλα-, μπαλόνια, χαρτούρα, παραγγελιές, μερακλώματα.
Η Κοκκινιά και οι Τζιτζιφιές ήταν οι περιοχές των μπουζουκιών, αλλά το πιο διάσημο μαγαζί της εποχής ήταν η «Τριάνα του Χειλά», που βρίσκονταν απέναντι από τον Άγιο Σώστη με το θρυλικό ντουέτο Καζαντζίδης–Μαρινέλλα στο πάλκο. Όταν μάλιστα κάποιος πήγαινε να κάνει απέναντι του αντιπερισπασμό, ο επιχειρηματίας αγόραζε το κτίριο και το άφηνε αχρησιμοποίητο για παραδειγματισμό!
(Στην «Σπηλιά του Παρασκευά» ο Κώστας Χαριτάκις μαθαίνει στον Τζόρτζ Χάμιλτον την τεχνική του ιπτάμενου πιάτου).
Στη «Σπηλιά του Παρασκευά», στον Πειραιά, γράφουν ιστορία ο Μανώλης Χιώτης και η Μαίρη Λίντα. Ανάμεσα στους θαμώνες η Μαρία Κάλλας με τον Αριστοτέλη Ωνάση αλλά και ο πρίγκιπας του Μονακό Ρενιέ με την Γκρέϊς Κέλι, στο πλαίσιο της επίσκεψής τους στην Αθήνα. Κάποια στιγμή όμως έγιναν φασαρίες και ο Χιώτης άλλαξε στέκι…
(Η Μαίρη Λίντα χορεύει με τον σχεδιαστή Κώστα Μαυρόπουλο).
Ο «Βράχος» του Κουτράκου και το «Κάστρο», όπου μεσουρανούσε η Μπελίντα, ήταν επίσης δύο από τις πρώτες επιλογές των τότε γλεντζέδων.
Την ίδια στιγμή, που ο ελληνικός κινηματογράφος όχι μόνο είχε κερδίσει την τραγουδίστρια της τζαζ, Ρένα Βλαχοπούλου, αλλά την ανακήρυξε και «Βασίλισσα της κωμωδίας», μία άλλη συνάδερφός της κέρδιζε τον τίτλο της «Βασίλισσας της νύχτας». Το όνομά της; Ζωζώ. Ζωζώ Σαπουντζάκη. Το μελαχροινό κορίτσι, που συνοδευόταν παντού από την μητέρα του, έβαζε φωτιά στην αθηναϊκή νύχτα. Τραγουδούσε, χόρευε, ανέβαινε σε τραπέζια, προκαλώντας πολλαπλά εγκεφαλικά στους διάσημους θαμώνες της «Κομπαρσίτα». Ο κόσμος τα έχανε και οι θαυμαστές της δεν υπολόγιζαν έξοδα. Της χάριζαν μονόπετρα, χιλιοδόλλαρα, γούνες, αρώματα. Το σκάνδαλο της Πειραϊκής-Πατραϊκής μάλιστα πήρε τεράστιες διαστάσεις. Έγινε πρωτοσέλιδο και η σεξοβόμβα έφθασε στα δικαστήρια. Η Ζωζώ όμως δεν πτοήθηκε. Ήταν ζόρικη. Ήξερε ότι τα σκάνδαλα αρέσουν και στη δίκη υπερασπίζεται τον εαυτό της με την ατάκα: «Αν αυτός ήθελε να μου κάνει δώρα, εγώ τι φταίω;» Φυσικά, αθωώθηκε. Άλλωστε μέχρι σήμερα μία είναι η Ζωζώ!
(Στη «Φαντασία» ρίχνει τις πενιές του ο «Ζορμπάς» Άντονι Κουίν, ξετρελαμένος με την Βίκυ Μοσχολιού).
Η δεκαετία του ’60 ήταν η ευλογημένη περίοδος της Ελλάδας. Συντελούνται θαύματα σε όλους τους τομείς. Ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης μαγεύουν την παγκόσμια κοινή γνώμη με τους ρυθμούς τους. Η Σοφία Λόρεν και ο Άντονι Κουίν σπάνε πιάτα στα πόδια του Ζαμπέτα, ενώ η Μελίνα Μερκούρη και ο Ζυλ Ντασέν μαθαίνουν σε όλο τον κόσμο τι εστί διασκέδαση α-λα ελληνικά μετά τον θρίαμβο της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή» στο Φεστιβάλ των Κανών, στο τρικούβερτο γλέντι που ακολουθεί στο ξενοδοχείο «Αμπασαντέρ».
Διαβάστε επίσης: Φεστιβάλ Καννών: Οι Έλληνες που αναστάτωσαν την Κυανή Ακτή
Τότε είναι, που ο Γιώργος Ζαμπέτας καθιερώνει τα κοσμικά μπουζούκια και με τους αυτοσχέδιους στίχους του ξετρελαίνει τους μόνιμους θαμώνες του από τον Καρέλλα και τον Σπύρο Ροσόλυμο ως τον Νίκο Μομφεράτο. Στα μπουζουκομάγαζα βλέπεις πια τόσους σταρ, που νομίζεις ότι βρίσκεσαι στο εξωτερικό. Σύσσωμο το Χόλυγουντ τρέχει στο μαγαζί του «Σερ» του Αιγάλεω-Σίτι για να ακούσει πενιές, να χορέψει συρτάκι, να σπάσει πιάτα, να πετάξει γαρδένιες, να γλεντήσει «αλά Ζαμπέτα».
Ο Ζαν Πολ Μπελμοντό αργεί στα πρωινά αθηναϊκά γυρίσματα γιατί ξενυχτάει με τη φωνή της Μαρινέλλας, ο Άντονι Κουίν χορεύει ζεϊμπέκικο με τη Ματούλα και ο Ομάρ Σαρίφ, ξετρελαμένος με την Έλενα Ναθαναήλ, τα σπάει στον Γρηγόρη Μπιθικώτση.
(Πορτρέτο με φόντο την Ακρόπολη του Γρηγόρη Μπιθικώτση).
Η Ζαν Μορό αγκαλιά με τον playboy Θόδωρο Ρουμπάνη διαφημίζουν τον έρωτά τους στην πίστα του «Κυρ Αντώνη». Ο εκδότης Νάσος Μπότσης φλερτάρει την Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο βιομήχανος Δημήτρης Καρέλλας την Μάρω Κοντού, ο άλλος bon vivant βιομήχανος Τάκης Ηλιάδης την Μαρινέλλα, ο Ζάχος Χατζηφωτίου παντρεύεται την Τζένη Καρέζη.
Η ζωή των κοριτσιών του πάλκου μοιάζει στις περισσότερες περιπτώσεις με σενάριο ασπρόμαυρης ταινίας. Στο πρώτο μέρος γνωρίζουν τη φτώχεια, τη δυστυχία, την εγκατάλειψη και στο δεύτερο τον έρωτα, την επιτυχία, την καταξίωση. Τα κορίτσια της χωματερής γίνονται οι μεγάλες κυρίες του λαϊκού τραγουδιού. Η ζωή και οι έρωτές τους γίνονται επεισοδιακό μυθιστόρημα. Αν και φαινομενικά οι σχέσεις είναι άριστες μεταξύ τους, η μία λατρεύει να μισεί την άλλη. Ο δεσμός της Μαρινέλλας με τον Καζαντζίδη γίνεται λαϊκό ανάγνωσμα στο Ντομινό. Η ζωή της Καίτης Γκρέυ δημοσιεύεται σε συνέχειες στον Θησαυρό και η πονεμένη τραγουδίστρια λάμβανε περισσότερα από 500 γράμματα την εβδομάδα. Το άλλο περιοδικό της εποχής, Βεντέτα, φιλοξενεί τη ζωή της Βίκυς Μοσχολιού που ξεκίνησε από κορδελιάστρα σε εργοστάσιο της Αγίας Βαρβάρας ως το ντεμπούτο της στο πάλκο της «Τριάνας του Χειλά» πλάι σε Μπιθικώτση και Ζαμπέτα. Εκεί ένας νεαρός άντρας πήγαινε σχεδόν κάθε βράδυ για να την ακούσει. Το όνομά του Μίμης Δομάζος και τα υπόλοιπα είναι λίγο-πολύ γνωστά…..
(Φωτογραφία εξωφύλλου: Η Ζωζώ Σαπουντζάκη, η Μάρθα Καραγιάννη, ο playboy Μπάμπης Μουτσάτσος και η παρέα τους το διασκεδάζουν μετά μουσικής στο «Χρυσό Βαρέλι»).