Η ταινία σε σενάριο-σκηνοθεσία Τοντ Φιλντ ξεκινά από σήμερα Πέμπτη την προβολή της στους κινηματογράφους από την Tulip.
«Το σενάριο είναι γραμμένο για μια ηθοποιό, την Κέιτ Μπλάνσετ. Αν είχε αρνηθεί, η ταινία δεν θα έβλεπε ποτέ το φως της ημέρας. Όπως και να έχει είναι μια υπέρτατη αυθεντία. Ακόμα κι έτσι, κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, οι υπεράνθρωπες ικανότητες και η αληθοφάνεια της Κέιτ ήταν κάτι πραγματικά αξιοθαύμαστο να το βλέπεις. Από κάθε άποψη, αυτή η ταινία είναι δική της», υποστηρίζει ο σκηνοθέτης Τοντ Φιλντ, για την υποψήφια πλέον για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, πρωταγωνίστριά του.
Συναντάμε την Ταρ στο απόγειο της καριέρας της, ενώ ετοιμάζει ταυτόχρονα την προώθηση ενός βιβλίου και μια πολυαναμενόμενη ζωντανή συναυλία της 5ης συμφωνίας του Μάλερ. Στις εβδομάδες που ακολουθούν η ζωή της ξετυλίγεται με έναν ιδιαίτερα σύγχρονο τρόπο.
Πρόκειται για μια σπουδή πάνω στη μεταβαλλόμενη φύση της εξουσίας, τον αντίκτυπό της στην κοινωνία και την ανθεκτικότητα της απέναντι στον σύγχρονο κόσμο.
ΥΠΟΘΕΣΗ:
Η ταινία TÁR ξεκινάει με μια συνέντευξη μεταξύ του Άνταμ Γκόπνικ και της Λύντια Ταρ για το New Yorker Festival, που επικεντρώνεται στο επάγγελμά της. Ως διευθύντρια ορχήστρας ανέβηκε στην ιεραρχία των «Big Five» των αμερικάνικων ορχηστρών, ενώ ταυτόχρονα συνέθετε μουσική, και κατά την διάρκεια της διαδικασίας κέρδισε τέσσερα από τα σημαντικότερα βραβεία : Emmy, Grammy, Oscar, και Tony, που της χάρισαν μια θέση στην πολύ μικρή λίστα των επονομαζόμενων EGOT.
Μετά από μια εμφάνιση σαν guest μαέστρος στο Βερολίνο, η Ταρ έγινε η βασική διευθύντρια της ορχήστρας και παρέμεινε σε αυτή την θέση για επτά χρόνια.
«Όπως πολλοί άνθρωποι που βρίσκονται σε θέσεις εξουσίας, που αναπνέουν τον εξευγενισμένο αέρα μιας μόνιμης ορχήστρας όπως αυτές στην Γερμανία, η Ταρ είναι αινιγματική» σημειώνει η Κέϊτ Μπλάνσετ. «Αυτό ήταν μια πρόκληση για μένα στην προσπάθειά μου να δώσω ζωή στον χαρακτήρα και να βρω τις στιγμές που θα επέτρεπαν στο κοινό να συνδεθεί μαζί της – γιατί αυτήείναι μια γυναίκα που στην πραγματικότητα δεν ξέρει τον εαυτό της.»
Κάτω από το πόντιουμ , η ζωή της Ταρ περιλαμβάνει μια μακροχρόνια σχέση με το πρώτο βιολί της ορχήστρας του Βερολίνου, την Σάρον Γκούντνοου (Νίνα Χος) και οι δυο τους μεγαλώνουν την υιοθετημένη Σύρια κόρη τους, την Πέτρα (Μίλα Μπογκόγιεβιτς) σε ένα μοντέρνο βερολινέζικο σπίτι. Η Ταρ έχει πολύ στενή σχέση με τον καθηγητή και μέντορά της Άντρις Ντέιβις (Τζούλιαν Γκλόβερ), που την βοηθάει να διαχειριστεί τις δαιδαλώδεις πολυπλοκότητες της θέσης της. Και αυτή η ίδια είναι η μέντορας της Φραντσέσκα Λεντίνι (Νοέμι Μέρλαντ), της νεαρής βοηθού της, που ελπίζει κάποια μέρα να γίνει και η ίδια διευθύντρια ορχήστρας.
Η ταινία έχει έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων αυτό της Καλύτερης Ταινίας, Α!Γυναικείου Ρόλου, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Φωτογραφίας, Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου και Καλύτερου Μοντάζ.