Το τέταρτο έτος, θα είναι έτος ειδίκευσης ώστε οι νέοι ηθοποιοί να έχουν όχι μόνον περισσότερες γνώσεις αλλά και ειδίκευση σε αυτό που επιθυμούν να κάνουν.
Όλα γίνονται σαφή στην ανακοίνωση που έστειλε το σωματείο αναφέροντας χαρακτηριστικά: « Οι Ανώτερες Ιδιωτικές Δραματικές Σχολές της Ελλάδας, εδώ και ένα χρόνο βρίσκονται σε επικοινωνία μεταξύ τους, ιδρύοντας το σωματείο Α.Ι.ΔΡΑ.Σ.Ε. που αποτελεί και το επίσημο όργανο επικοινωνίας των αναγνωρισμένων δραματικών σχολών με το κράτος. Κατά τη διάρκεια των lockdown, το Α.Ι.ΔΡΑ.Σ.Ε. κινητοποιήθηκε, επεδίωξε και πέτυχε την αντιμετώπιση δυσχερειών που προέκυψαν, κρατώντας παράλληλα ανοιχτό το δίαυλο επικοινωνίας με το Υπουργείο Πολιτισμού, επισημαίνοντας τα προβλήματα της Θεατρικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και προτείνοντας λύσεις.
Πάγιο αίτημα των Ανώτερων Δραματικών Σχολών είναι η δημιουργία ενός γόνιμου εδάφους, προκειμένου να οδηγηθούν οι σχολές σε μια νέα εποχή, με σύγχρονα προγράμματα και παροχές που δεν θα προσκρούουν σε παρωχημένες νομοθεσίες του παρελθόντος. Μερικά από τα άλυτα προβλήματα, που καλούνται να αντιμετωπίσουν και τα οποία πρέπει άμεσα το κράτος να διορθώσει είναι: α) το καθεστώς των Διπλωματικών εξετάσεων, β) η αναγνώριση της βαθμίδας στην οποία ανήκουν, γ) η διευκρίνηση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών στόχων μεταξύ των Ανώτερων Δραματικών σχολών και των ΙΕΚ, των ΚΕΔΙΒΙΜ, των τμημάτων θεατρολογίας ή ακόμα και των θεατρικών εργαστηρίων που αυτοπροσδιορίζονται ως Δραματικές σχολές, χωρίς αδειοδότηση και έλεγχο, δ) η τροποποίηση άρθρων του Προεδρικού Διατάγματος που αφορούν στη λειτουργία των σχολών κ.α.
Οι Ανώτερες Δραματικές Σχολές της Ελλάδας κάνουν ένα βήμα παραπέρα και εισέρχονται σε μια σύγχρονη εκπαιδευτικά εποχή ανακοινώνοντας τη λειτουργία τέταρτου έτους ειδίκευσης μετά το πέρας των τριών ετών σπουδών. Ένα αίτημα που πολλά χρόνια απασχολεί εκπαιδευτικούς και σχολές, καθώς τα τρία έτη των σπουδών στις Δραματικές Σχολές δεν επαρκούν για να γίνει καί ειδίκευση. Αντίστοιχα, η πρόσθεση ενός τέταρτου έτους γενικής παιδείας – και όχι ειδίκευσης – στα υπάρχοντα προγράμματα, αποτελεί πλεονασμό, δε συμβαδίζει με τα αντίστοιχα προγράμματα του εξωτερικού και κυρίως δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες για στοχευμένη επιμόρφωση και μετεκπαίδευση.
Στόχος του έτους ειδίκευσης είναι η δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα αφουγκράζονται τις ανάγκες της καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Ελλάδα αλλά και τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και που θα ανταποκρίνονται στις αναζητήσεις των σπουδαστών για συγκεκριμένη ειδίκευση σε τομείς που επιθυμούν, μετά το πέρας των σπουδών τους. Προγράμματα προσιτά, στο πρότυπο αντίστοιχων μετεκπαιδεύσεων του εξωτερικού, ισάξια, ανταγωνιστικά αλλά και εφικτά.
Οι σπουδαστές, όπως ορίζεται από το νόμο, μετά την τριετή φοίτησή τους θα λαμβάνουν δίπλωμα και θα μπορούν να εργαστούν επαγγελματικά στην Τέχνη. Όποιος επιθυμεί να συνεχίσει τις σπουδές του σε επίπεδο ειδίκευσης θα μπορεί να ενταχθεί στο Τέταρτο έτος των σχολών. Σε αυτό το έτος θα παρέχονται προγράμματα στα οποία οι συμμετέχοντες θα εκπαιδεύονται στοχευμένα σε συγκεκριμένες θεματικές με επικέντρωση στην επαγγελματική πρακτική. Τα προγράμματα θα ενισχυθούν και με εισηγητές, προσκεκλημένους, σεμινάρια, δράσεις καθώς και με συνεργασίες μεταξύ των σχολών της Ελλάδας αλλά και με σχολές του Εξωτερικού.
Στο έτος ειδίκευσης θα μπορούν να συμμετέχουν απόφοιτοι Ανώτερων Δραματικών Σχολών. Οι σχολές θα ανακοινώσουν τα προγράμματα ειδίκευσης που θα παρέχουν καθώς και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και εισαγωγής».