Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Αβρανάς επισκέπτεται και παρακολουθεί την έκθεση του Αλέκου Κυραρίνη “ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων” στην γκαλερί CITRONNE– Αθήνα. Δεν πρόκειται για μια συνήθη καταγραφή-απεικόνιση των έργων. Το βίντεο παρουσιάζει την οπτική ενός καλλιτέχνη- σκηνοθέτη στο εκτιθέμενο έργο ενός άλλου καλλιτέχνη- εικαστικού. Ένα τρίτο καλλιτεχνικό στοιχείο είναι η σύνθεση του Γιώργου Κουμεντάκη “Το Ισοκράτημα ενός Παιδιού”, η οποία λειτουργεί ως συνδετικός ιστός ανάμεσα στις δύο δημιουργίες.
Ο Αλέξανδρος Αβρανάς περιέρχεται την έκθεση του Αλέκου Κυραρίνη ως σύνολη δημιουργία – ταυτοχρόνως “περιγράφει” το κάθε έργο χωριστά. Στην περιήγησή του, ο σκηνοθέτης προσλαμβάνει τον εκθεσιακό χώρο ως πλαίσιο, αλλά και ως τμήμα ενεργό της έκθεσης. Οι τοίχοι, οι πόρτες, οι γωνίες προβάλλονται επαναληπτικά για να υπογραμμίσουν τον ρόλο τους, όχι μόνον στεγαστικό, αλλά και συμπληρωματικό της εικαστικής δημιουργίας. Η ιδιαιτερότητα της περιήγησης αυτής είναι η αέναη κυκλική κίνηση η οποία, σταδιακά και μεθοδικά, μάς κυκλοφορεί μέσα στην μυστικιστική ατμόσφαιρα του Αλέκου Κυραρίνη.
Ήδη, ο τίτλος “ὁρατῶν τε και ἀοράτων”, με αφετηρία το “Σύμβολον τῆς Πίστεως”, ωθεί τον θεατή στην υπέρβαση. Στην κινηματογραφική οπτική, ο αόρατος άχρονος χρόνος είναι ένας κύκλος εν κινήσει, άλλοτε αργόρυθμη, άλλοτε ταχύρρυθμη, έως ότου γίνει ένας στρόβιλος που παρασύρει τα πάντα στην πορεία του. Το ορατό και το αόρατο ενοποιούνται, μέσα σε μια περιδίνηση που δημιουργεί διαρκείς συνειρμούς, από το απόθεμα των βιωμάτων και των εμπειριών του καθενός μας.
Πρόκειται για μια τρίπτυχη έκφραση, καλλιτεχνικά ισοβαρή. Τα επιμέρους στοιχεία, μουσική, πίνακες και σκηνοθετική καταγραφή συγκλίνουν, αλλά και διαχωρίζονται. Η σύνθεση του Γιώργου Κουμεντάκη, αργόσυρτη και υποβλητική, παραπέμπει άλλοτε σε δημοτικό μοιρολόι, άλλοτε σε βυζαντινό μέλος, άλλοτε σε μοτίβα της Ανατολής. Η εργογραφία του Κυραρίνη κινείται πάνω στην ίδια υπερβατική θεματική και σε ανάλογες επιρροές. Τέλος, ο Αλέξανδρος Αβρανάς συντάσσει μια αφήγηση δραματική, εμμένοντας στις βασικές ανθρώπινες προσλήψεις, συνειδητές και υποσυνείδητες. Το αποτέλεσμα είναι μια υποδειγματική παραγωγική συνέργεια.
Ο Αλέξανδρος Αβρανάς (1977- ) είναι ένας πολύπλευρος καλλιτέχνης. Απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών (2001), ασχολήθηκε αρχικά με την Γλυπτική, στην Αθήνα και στο Βερολίνο. Στην συνέχεια, συμμετείχε σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με πολλές διακρίσεις (2001-2008).
Η κινηματογραφική του καριέρα ξεκίνησε το 2003. Η ταινία του «Miss Violence» απέσπασε τον «Λέοντα» στη Μόστρα (Βενετία, 2013). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Η έκθεση του Αλέκου Κυραρίνη θα είναι ανοιχτή για το κοινό μόλις επιτραπεί η επαναλειτουργία των γκαλερί.