Αναλυτικά το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του θεάτρου, για τη θεατρική περίοδο 2020 – 2021 είναι:

ΚΑΤΩ ΣΚΗΝΗ

«Το Δάνειο», του Τζόρντι Γκαλθεράν (Από την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2020)

Ο Αντόνιο επιθυμεί διακαώς να λάβει ένα τραπεζικό δάνειο όμως ως μοναδική εγγύηση έχει να επιδείξει… το λόγο της τιμής του. Μπροστά στην επίμονη άρνηση του διευθυντή της τράπεζας να εγκρίνει το πολυπόθητο δάνειο, ο επίδοξος αιτών απειλεί τον τραπεζίτη ότι θα «αποπλανήσει» τη γυναίκα του αξιοποιώντας την ακαταμάχητη έλξη που ασκεί στο γυναικείο φύλο!

Κι ενώ ο τεχνοκράτης και συγκροτημένος τραπεζίτης αρχικά τον υποτιμά, σταδιακά παρασύρεται σε ένα ξεκαρδιστικό “man to man” παιχνίδι δίχως πραγματικό νικητή.

Ξέφρενος ρυθμός, διασκεδαστικές ατάκες, ανατροπές συνθέτουν μια απολαυστική κι επίκαιρη όσο ποτέ κωμωδία που εμπνέεται από το υπαρξιακό αδιέξοδο που γεννά η σύγχρονη χρηματοπιστωτική κρίση ενώ με τρόπο καυστικό κλείνει το μάτι στην «ευρηματικότητα» του ανθρώπου απέναντι στο επείγον της επιβίωσης.

«Το δάνειο» (2103) του σημαντικού σύγχρονου Ισπανού συγγραφέα Τζόρντι Γκαλθεράν, παγκοσμίως γνωστού για το θεατρικό του έργο Η μέθοδος Γκρόνχολμ, κέρδισε το Νοέμβριο 2011 το πρώτο βραβείο στο «Τουρνουά Σύγχρονου Καταλανικού Θεάτρου» της Τζιρόνα κι έχει παιχτεί σε πολλές γλώσσες σημειώνοντας τεράστια επιτυχία.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Els de Paros

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνικά: Έρση Δρίνη

Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Σχεδιασμός Φωτισμού: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Μυλωνά

Παίζουν:

Σωτήρης Χατζάκης

Δημήτρης Μυλωνάς

Διάρκεια: 90΄

«Ακύμαντοι», του Θέμη Μουμουλίδη (Από Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020)

Την σκηνική μεταφορά του πολιτικού μυθιστορήματος του Νίκου Σκορίνη «ΑΚΥΜΑΝΤΟΙ», επιχειρεί ο Θέμης Μουμουλίδης . Ένα προκλητικό εγχείρημα καθώς   πρόκειται για ένα σύγχρονο λογοτεχνικό κείμενο, που φτάνει στα όρια του πολιτικού θρίλερ, με έντονες αναφορές στην μεταπολιτευτική Ελλάδα.

Σε ένα κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται, η μια γενιά «τζογάρει» το μέλλον της επόμενης. Η ιστορία μιας κοινωνίας που αναπτύχθηκε πάνω σε ένα μοντέλο που «έδινε φαί στο παρόν για να υποθηκεύσει το μέλλον». Ένα πολιτικό θρίλερ που εκτυλίσσεται στην Ελλάδα της νέας εποχής, λίγο πρίν την καινούργια πραγματικότητα της οικονομικής κρίσης. Η ιστορία τεσσάρων φίλων που γεννήθηκαν την Πρωτοχρονιά του 1949. Τους παρακολουθούμε από τις παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι την είσοδο της χώρας στο ΔΝΤ. Δυο δολοφονίες, είναι η αιτία να μπλεχτούν σε μια μεγάλη περιπέτεια, γεμάτη αναζητήσεις, συγκρούσεις, έρωτες και αμφισβητήσεις…

Θύτες και θύματα, ρομαντικοί και κυνικοί, αναζητούν την ταυτότητα της εποχής που τους διαμόρφωσε. Προσπαθούν, κάνουν λάθη, ανακαλύπτουν κρυμμένες αλήθειες, συνεχίζουν τον αγώνα τους σε ένα παιχνίδι που ίσως να τους ξεπερνά.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης

Θεατρική μεταφορά: Βίκυ Παναγιωτοπούλου, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Θέμης Μουμουλίδης

Σκηνικά – Κοστούμια: Λία Ασβεστά

Μουσική επιμέλεια: Κώστας Θωμαϊδης

Παίζουν (αλφαβητικά):

Λήδα Ματσάγγου Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Δημοσθένης Φίλιππας, Βαγγέλης Ψωμάς κ.ά.

«Μεταμόρφωση», του Franz Kafka (Από Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020)

Ο Φραντς Κάφκα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα που μας άφησε ο 20oς αιώνας. Κλεισμένος στον εαυτό του μελέτησε όλους τους πιθανούς εαυτούς, αποκομμένος από τον κόσμο κατανόησε τον κόσμο πιο βαθιά, κρυμμένος από τα μάτια των ανθρώπων κοίταξε όλους τους ανθρώπους στα μάτια.

Στην «Μεταμόρφωση» ένας υπάλληλος μετά από δέκα χρόνια συνεχούς επανάληψης του ίδιου σταθερού καθημερινού προγράμματος, ξαφνικά ένα πρωί, αδυνατεί να σηκωθεί από το κρεβάτι του και να επαναλάβει τις ίδιες παγιωμένες κινήσεις. Ο κόσμος γύρω του γίνεται εχθρικός και αυτός γίνεται εχθρός του κόσμου, ένα παράσιτο.

Ο Φραντς Κάφκα μας δίνει την ευκαιρία να έρθουμε αντιμέτωποι με το «ριζικό κακό», την επαναληπτική και αδιαμφισβήτητη κανονικότητα και τον τρόπο που αυτή αναπαράγει έναν κόσμο φρικτό, μια μηχανή καταστροφής. Μας καλεί να χτίσουμε ξανά τον κόσμο που καταρρέει μέσα μας. Για να ξεκινήσουμε όμως αυτό το έργο, πρέπει πρώτα να μεταμορφωθούμε.

Για δεύτερη χρονιά, συνεχίζεται η επιτυχημένη παράσταση του Ινστιτούτου Πειραματικών Τεχνών από τους συντελεστές των έργων «Νύχτα!» της R.Prichard- «Ψύχωση (4.48 Psychosis)» της Sarah Kane, «Πεθαίνω Σαν Χώρα» του Δ. Δημητριάδη και «Οι Δούλες» του Ζαν Ζενέ.

Σκηνοθεσία: Τάσος Σαγρής

Παίζουν: Σίσσυ Δουτσίου, Στέβη Φόρτωμα, Μάνος Τσίζεκ, Λουκία Ανάγνου, Θωμάς Χαβιανίδης

«Όπου κι αν πας να μη χαθείς», του Νίκου Σκορίνη (Από Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021)

Ο Ορέστης, ένας σύγχρονος περιπλανώμενος Οδυσσέας, ξετυλίγει το νήμα της προσωπικής του διαδρομής η οποία την ίδια στιγμή αντανακλά την πορεία μιας ολόκληρης γενιάς από τη δεκαετία του ’50 έως και τις μέρες μας. Το συναρπαστικό «ταξίδι» του Ορέστη ακροβατεί εντέχνως ανάμεσα στο ιδιωτικό και το συλλογικό, το υποκειμενικό και το πολιτικό, ανάμεσα στην νεότερη Ιστορία και τις ιστορίες. Οι ανεκπλήρωτες έρωτες συνομιλούν με τα πολιτικά αδιέξοδα, η ενηλικίωση του ήρωα συναντά τη διαμόρφωση του εγχώριου και διεθνούς πολιτικού σκηνικού, η ζωή διαδέχεται το θάνατο για να έχουμε τελικά στα χέρια μας έναν τρισδιάστατο και σύνθετο χαρακτήρα, έναν τρωτό άνδρα εμποτισμένο από τις αντιφάσεις και τα λάθη του ο οποίος όμως δεν σταμάτησε ούτε στιγμή να αγωνίζεται για έναν καλύτερο κόσμο.

Το μυθιστόρημα «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» του Νίκου Σκορίνη γίνεται η ιδανική αφετηρία για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου θεατρικού κειμένου που θα γεννηθεί εξολοκλήρου μέσα από τη διαδικασία των προβών. Πότε σε πρώτο πρόσωπο και πότε σε τρίτο, άλλοτε σε μορφή ημερολογίου με συχνές αναφορές στη σπαρακτική ερωτική αλληλογραφία του Ορέστη και μετά ξανά πίσω στη γειωμένη πραγματικότητα και τα γεγονότα της πολιτικής σκηνής, το «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» προσφέρει ένα συναρπαστικό πεδίο σύνθετου σκηνικού παιχνιδιού: χιούμορ, συγκίνηση, δράση, ατμόσφαιρες, ανατροπές είναι λίγα από τα πολύτιμα υλικά που συναντάμε στο βιβλίο και μεταφέρονται επί σκηνής για να συνθέσουν ένα αυτόνομο και συναρπαστικό δραματικό έργο. Μια παράσταση χωρίς ευδιάκριτες διαχωριστικές γραμμές όπου η λογοτεχνία, το θέατρο και το ντοκουμενταρισμένο υλικό συνομιλούν σκηνικά, η αφήγηση και η δράση εναλλάσσονται δημιουργικά έτσι ώστε να παρουσιαστεί επί σκηνής μια εκ νέου ολότητα με δικιά της ταυτότητα, ένα έργο που σε κάνει να μάθεις, να σκεφτείς, να συγκινηθείς, να αισθανθείς.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνικά: Έρση Δρίνη

Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Σχεδιασμός Φωτισμού: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Μυλωνά

Παίζουν:

Άννα Ελεφάντη, Δημήτρης Μυλωνάς, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου

Στο ρόλο του Ορέστη: Ορέστης Τζιόβας

«Μάκμπεθ Λαίδη Μάκμπεθ», του Δημήτρη Μυλωνά (Από Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021)

Η παράσταση Μάκμπεθ Λαίδη Μάκμπεθ είναι μια σπουδή πάνω στην τραγωδία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Μάκμπεθ, για τρεις ηθοποιούς.

Ένα συμφωνημένο παιχνίδι άλλοτε χαρμόσυνο και διασκεδαστικό άλλοτε σκοτεινό κι επικίνδυνο κατά το οποίο όλα τα πρόσωπα του σαιξπηρικού έργου ερμηνεύονται από «Εκείνον», «Εκείνη» κι «Εκείνο» με την ελευθερία που τους επιτρέπει η σκηνή για το ρόλο που κάθε φορά θα ενδυθούν. Ταυτότητα, συμπεριφορά, γένος μετατρέπονται σε υλικό ανίχνευσης της ανθρώπινης ύπαρξης ενώ σε αυτό το γαϊτανάκι εναλλασσόμενων φύλων, ρόλων κι επιθυμιών που ξεδιπλώνεται επί σκηνής, οι συγκλονιστικοί στίχοι του Σαίξπηρ έρχονται να αναδείξουν την αποκάλυψη για την ηδονή της εξουσίας, για την αιώνια πάλη των φύλων. Πού θα οδηγήσει αυτή η εμπειρία, αυτή η άνευ όρων συνάντηση των τριών; Στην αυτογνωσία ή τον αλληλοσπαραγμό;

Οι στίχοι του Σαίξπηρ, η ζωντανή μουσική, η σκηνική έρευνα που κινείται ανάμεσα στο κλασσικό θέατρο και την πειραματική performance, συνθέτουν μια παράσταση σύγχρονη, αισθητικά ανατρεπτική, απαιτητική για τους ερμηνευτές με στόχο να προτείνει μια νέα ανάγνωση του Ελισαβετιανού δραματουργού, να προσφέρει μια εναλλακτική εμπειρία θεατρικής ψυχαγωγίας.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Κώστας Καρθαίος

Σκηνοθεσία-διασκευή: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνικά: Γιάννης Μετζικώφ

Κοστούμια: Στεφανία-Ηλέκτρα Πανταβού

Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Παίζουν: Γιάννης Νταλιάνης, Άννα Ελεφάντη, Γρηγόρης Ελευθερίου

ΠΑΝΩ ΣΚΗΝΗ

«Η Κληρονομιά», του Μαριβώ (Από Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020)

Η κωμωδία του Πιερ ντε Μαριβώ στην έξοχη μετάφραση του Ανδρέα Στάικου και σε σκηνοθεσία του Γιάννη Νταλιάνη θα ανέβει φέτος στα μέσα Οκτωβρίου στο Από Μηχανής θέατρο.

Η παράσταση είναι μια παραγωγή της ομάδας Zero Gravity που επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Η Zero Gravity έχει παρουσιάσει ως τώρα την “Σκακιστική Νουβέλα” του Στ. Τσβάιχ, το ” Ένα φεγγάρι για τους καταραμένους” του Ο’ Νηλ, το “Σπίτι” του Χ. Κορτάσαρ και το “Βρακί” του Κ. Στέρνχαιμ όλα σε σκηνοθεσίες της Μαριλίτας Λαμπροπούλου και το “Κινητό” του Σ. Μπελμπέλ σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη.

Η «Κληρονομιά» αποτελεί μια δοκιμασία ένα ισχυρό crash test του έρωτα. Σε μια εποχή μεγάλης οικονομικής και πολιτικής κρίσης όπως αυτή που περνούσε η Γαλλία στα μέσα του 18ου αιώνα (που οδήγησε τελικά στην γαλλική επανάσταση) και ενώ το τραπεζικό σύστημα είχε καταρρεύσει, δεν είναι τόσο απλό να θυσιάσει κανείς 200χιλιάδες φράγκα προκειμένου να διατηρήσει εντελώς ακηλίδωτο τον έρωτά του. Ένας έρωτας που στον κόσμο του Μαριβώ δυσκολεύεται πάντα να εκφραστεί απερίφραστα γιατί εκτός από τα όποια εξωτερικά εμπόδια, υψώνεται μπροστά του ο εγωισμός, η δειλία, και ο φόβος να ξανοιχτούμε στον ωκεανό των συναισθημάτων.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Ανδρέας Στάικος

Σκηνοθεσία: Γιάννης Νταλιάνης

Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Μουσική: Κώστας Λώλος

Κίνηση: Μπίλιω Μαρνέλη

Παίζουν:

Κόμισα: Μαριλίτα Λαμπροπούλου

Μαρκήσιος: Νίκος Νίκας

Ιππότης: Γιάννης Σοφολόγης

Ορτάνς Παρή Τρίκκα

Λιζέτ: Μπίλιω Μαρνέλη

Λεπίν: Γιώργος Πατεράκης

Συμμετέχουν η Τζίντζερ και ο Φρέντ.

«Το λαμπρό μου διαζύγιο», της Τζεραλντίν Άρον (Από την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020)

«Το λαμπρό μου διαζύγιο» το πλέον αναγνωρισμένο έργο της Τζεραλντίν Άρον που έχει παιχτεί σε 28 χώρες, μετά τις ιδιαίτερα επιτυχημένες παραστάσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, συνεχίζει από την Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020 στο Από Μηχανής Θέατρο.

Η Άντζελα, μια γυναίκα γύρω στα πενήντα και μητέρα μιας έφηβης κόρης, δέχεται αίτηση διαζυγίου από τον σύζυγό της ο οποίος προτιμά την αγκαλιά νεότερων γυναικών. Εκτεθειμένη στη μοναξιά που δεν είναι δική της επιλογή και με την κρίση της ηλικίας να της χτυπά την πόρτα, η Άντζελα ξεκινά ένα ταξίδι αυτογνωσίας σε μια προσπάθεια να βρει το βηματισμό της μέσα στο αναπάντεχο κενό της ζωής της.

Ένας απολαυστικός μονόλογος που κινείται από το δάκρυ στο γέλιο και φωτίζει με ειλικρίνεια όλες εκείνες τις κωμικές, τρυφερές, γλυκόπικρες και δραματικές ψυχολογικές μεταπτώσεις μιας καθημερινής ηρωίδας, μιας γυναίκας σαν κι εμάς που δεν σταματά να διεκδικεί το δικαίωμα στο όνειρο και την ευτυχία.

Ερμηνεύει η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Σκηνικά: Έρση Δρίνη

Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Σχεδιασμός Φωτισμού: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Μυλωνά

Διάρκεια: 75΄

«Homos, ή Όλοι στην Ελλάδα», του Αντώνη Γαλέου (Από την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020)

Homos, ή Όλοι στην Ελλάδα …. ένα αδυσώπητο, υπερτολμηρό με σύγχρονο χιούμορ και τρόπο αφήγησης, ανατομία των στιγμών που ενώνουν δύο ανθρώπους – των ίδιων στιγμών που τους χωρίζουν. Ο έρωτας είναι έρωτας, πρωτογενής δύναμη της δημιουργίας, αλλά πώς μπορεί να επιβιώσει σε μια εποχή που η εγγύτητα είναι έγκλημα; Το Homos, ή όλοι στην Ελλάδα πρωτοπαρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη το 2016, χαρακτηρίστηκε από τους New York Times ως ένα από δέκα καλύτερα έργα της χρονιάς και από τότε έχει ανέβει σε πενήντα διαφορετικές πολιτείες της Αμερικής και χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα θα το σκηνοθετήσει ο Αντώνης Γαλέος, με θίασο ηθοποιών που θα επιλεγούν αποκλειστικά από ακρόαση, συνεχίζοντας τη συλλογιστική της προπέρσινης επιτυχίας Fucking Men.

«Νέα απ’ τον Θερβάντες», του Μιγκέλ ντε Θερβάντες (Από Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021)

Οι θεατρικές ομάδες «TheArtes» των Κυριακού και Μπιλάλη και «Μπουφόνοι» της Σωτηροπούλου παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε ενιαία παράσταση με τον τίτλο «Νέα απ’ τον Θερβάντες», τέσσερα μονόπρακτα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες, συστήνοντας έτσι τον μεγάλο Ισπανό συγγραφέα ως “δραματουργό” στο ελληνικό θεατρικό κοινό!

Πρόκειται για τέσσερα σκηνικά διαμαντάκια κωμικού χαρακτήρα. Η θεματολογία τους περιστρέφεται γύρω από το θέμα του ερωτικού πάθους, της συζυγικής απιστίας, και των κωμικών ή τραγικών συνεπειών τους. Μέσα σε αυτά αντανακλώνται οι ιδεοψυχαναγκαστικές ψυχολογικές καταστάσεις που συνορεύουν με την τρέλα – περίφημα εκπροσωπούμενες από τον Δον Κιχώτη. Οι ιστορίες τους φωτίζονται από “χιουμοριστικά παιχνίδια”, με πρωταγωνιστές τούς αιώνια γελοίους τύπους (μπούφοι, ρουφιάνοι, σπουδαστές, προξενήτρες, γερο-παράξενοι, κ.λπ.), με εμφανείς τις επιρροές που άσκησε η commedia dell’ arte στο θεατρικό corpus του Θερβάντες.

Έχοντας ως έναυσμα αυτήν την επιρροή, τα τέσσερα μονόπρακτα γίνονται το όχημα μιας αναδρομής της ιστορίας της Κωμωδίας. Με αφετηρία την commedia dell’ arte και με σημείο τερματισμού τη σύγχρονη κωμωδία, οι ενδιάμεσοι σταθμοί της παράστασης είναι η κλασικιστική κωμωδία του Μολιέρου και η ελληνική πολιτική κωμωδία ηθών και το κωμειδύλλιο του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα.

Συντελεστές:

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κυριακού

Σκηνικά: Έρση Δρίνη

Κοστούμια: Εύα Παραδέλλη

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Πρωτότυπη Μουσική: Μιρέλα Πάχου

Κίνηση – Χορογραφία: Αγγελική Τρομπούκη

Διανομή:

Αλμπέρτο Εσκενάζη, Κατερίνα Μπιλάλη, Μιχάλης Μαρκάτης, Βίλη Σωτηροπούλου, Γιώργος Μπανταδάκης, Γιώτα Τσιότσκα, Κωνσταντίνος Κυριακού

(Φωτογραφία εξωφύλλου: “Το δάνειο”)