«Η απεικόνιση της εγκυμοσύνης» είναι μία μεγάλη εικαστική έκθεση που θέλει να διερευνήσει και να ανακαλύψει την αναπαράσταση/ αποτύπωση του γυναικείου σώματος που έχει- στα σπλάχνα του- την καινούρια ζωή. Τα πορτρέτα/ εκθέματα καλύπτουν μία περίοδο 500 ετών.

Μέχρι τον 20ο αιώνα, πολλές γυναίκες πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής τους έγκυες. Παρ’όλα αυτά, η εγκυμοσύνη σπανιώς είχε θέση στα διασωθέντα πορτρέτα. Η συγκεκριμένη έκθεση συγκεντρώνει εικόνες γυναικών – κυρίως από την Βρετανία – που η εγκυμοσύνη τους, είτε εμφανής είτε όχι, αποτυπώθηκε σε ένα έργο τέχνης.

Μέσα από ζωγραφικούς πίνακες, εκτυπώσεις, φωτογραφίες, αντικείμενα και ενδύματα από τον 15ο αιώνα μέχρι και σήμερα, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να παρατηρήσει διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους η εγκυμοσύνη «βγήκε στην επιφάνεια» και κατέκτησε την τέχνη.

Οι μεταβαλλόμενες κοινωνικές συμπεριφορές που έχουν επηρεάσει τις απεικονίσεις των εγκύων γυναικών. Η πιθανότητα θανάτου κατά τη διάρκεια του τοκετού έδωσε επιπλέον ένταση σε τέτοιου είδους αναπαραστάσεις. Οι πιο πρόσφατες εικόνες, αντανακλούν την αυξανόμενη γυναικεία δύναμη και την χειραφέτησε στο πέρασμα των αιώνων.

Την έκθεση «Η απεικόνιση της εγκυμοσύνης» επιμελείται η Karen Hearn που συγκεντρώνει, για πρώτη φορά, σπάνια παραδείγματα αυτών των πορτρέτων, δίνοντας μία εξαιρετική ευκαιρία να συζητηθούν σύγχρονα ζητήματα της γυναικείας ταυτότητας, της συγκίνησης, της ενδυνάμωσης και της αυτονομίας των γυναικών σε ένα πλαίσιο 500 χρόνων.

Στην έκθεση θα μπορεί να θαυμάσει κάποιος έργα όπως το πορτρέτο της Σίσελι Χέρον (1507) από τον Γερμανό ζωγράφο Χανς Χόλμπαϊν (1497/8-1543), αλλά και τη φωτογραφία της εγκύου Μπιγιονσέ από τον Awol Erizku, η οποία έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.