Μία σύντομη ψηφιακή περιήγηση στην έκθεση για τον Άντι Γουόρχολ που φιλοξενούσε η Tate Modern στο Λονδίνο πριν το lockdown, επιτρέπει σε όλο τον κόσμο τώρα που «Μένουμε Σπίτι», να απολαύσει και να ηρεμήσει βλέποντας…τέχνη.
Στην έκθεση παρουσιάζονταν εκθέματα από τις φόρμες μετανάστευσης που συμπλήρωσαν οι γονείς του Γουόρχολ φτάνοντας στις ΗΠΑ μέχρι τα καλλιτεχνήματα του Άντι Γουόρχολ στα οποία ο ίδιος εξερευνούσε τη σεξουαλικότητά του αλλά και την αίσθηση της θνητότητας.
«Η επιμέλεια μιας έκθεσης σήμερα για τον Άντι Γουόρχολ σημαίνει το ότι αντιμετωπίζεις έναν κόσμο στον οποίο ο καθένας έχει μια νοητική προβολή του καλλιτέχνη και της καλλιτεχνικής παραγωγής του», λένε οι επιμελητές της έκθεσης στην Tate, Gregor Muir και Fiontán Moran.
«Όλοι ξέρουν τον Άντι Γουόρχολ. Είναι ένας από αυτούς τους σπάνιους καλλιτέχνες που υπερβαίνουν τον κόσμο της τέχνης, έχοντας γίνει ευρέως γνωστός ως ένας από τους πιο διάσημους αμερικανούς καλλιτέχνες, αν όχι ένας από τους πιο διάσημους αμερικάνους. Στο πέρασμα του χρόνου, ο Γούορχολ έγινε -και ακόμη είναι- ένα μεγάλο εμπορικό σήμα, όπως ακριβώς ο ίδιος το ήθελε».
Στόχος των επιμελητών της έκθεσης ήταν να αφαιρέσουν κάποιους από τους μύθους που υπάρχουν γύρω από το έργο του Άντι Γουόρχολ.
«Πολλοί, όταν τον σκέφτονται, εξακολουθούν να στρέφονται στην pop art και στις εικόνες των κονσερβών σούπας και μπουκαλιών Coca Cola, της Μέριλιν (Μονρόε) και της Τζάκι (Κένεντι).
Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά τα έργα φιλοτεχνήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1960 στην πρώτη οικία του καλλιτέχνη στη Lexington Avenue και όχι στο Silver Factory, όπως φαντάζεται ο περισσότερος κόσμος.
Στην πραγματικότητα, η ισχύουσα και σήμερα επιρροή του Warhol μπορεί να βρεθεί στην για πολύ μεγάλο διάστημα εμπλοκή του στην πειραματική κινηματογράφηση και στην τηλεόραση, καθώς και στη γοητεία που διαρκώς ασκούσαν πάνω του, οι διασημότητες, η pop μουσική και οι διαφημιστικές εκδόσεις», υπογραμμίζουν.
Ο Warhol ήταν γνωστός για το ότι κάλυπτε την πραγματική του ταυτότητα πίσω από την πλευρά του «δημόσιο πρόσωπο» και την εκκεντρικότητά του.
Οι Muir και Morgan είδαν σε αυτό μια ευκαιρία να εξετάσουν το πρόσωπο «Warhol» πίσω από όλα αυτά.
«Θέλαμε να κοιτάξουμε τον Γούορχολ για αυτό που ήταν, λαμβάνοντας υπόψη το ταξίδι των γονιών του στην Αμερική από την ανατολική Ευρώπη, την γκέι ταυτότητά του, και τον τρόπο με το οποίο η δουλειά του θα επηρεαζόταν τελικά από τον θάνατο και τη θρησκεία» εξηγούν.
«Έχοντας αυτά στο μυαλό μας, θέλαμε να δούμε τον Warhol από την αρχή».